Elektromobilność Warszawa: ponad 1000 punktów ładowania dla elektryków 14 sierpnia 2020 Elektromobilność Warszawa: ponad 1000 punktów ładowania dla elektryków 14 sierpnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Do końca maja trwały konsultacje społeczne nad warszawskim “planem ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych”. Teraz pojawiły się informacje o jego nowej wersji. Reklama Wymogi ustawy o elektromobilności Obowiązująca ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych nakłada na stolicę wymóg, aby w jej granicach znalazło się minimum 1000 ogólnodostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych. Zgodnie z danymi z Licznika Elektromobilności, Warszawa – spośród innych polskich miast – ma ich najwięcej. Licznik Elektromobilności, dane z czerwca 2020, źródło pspa.com.pl Do końca tego roku ma pojawić się jeszcze 41 punktów. Konsultacje społeczne w Warszawie Pierwsza wersja planu dla ogólnodostępnych punktów ładowania zakładała instalację 517 stacji z 1034 punktami ładowania. Od połowy kwietnia do końca maja warszawiacy mogli zgłaszać wszelkie uwagi dotyczące planu. Po ich zebraniu i analizie zaakceptowano większość z nich. Na ich podstawie usunięto 5 lokalizacji stacji ładowania oraz dodano 30 nowych (czyli w sumie pojawi się 542 stacje). Priorytetem było umożliwienie mieszkańcom ładowania samochodów przy miejscach związanych z edukacją, kulturą, sportem i rozrywką, a także ze sprawami urzędowymi oraz przy placówkach służby zdrowia. Kolejne etapy formowania planu Teraz, po konsultacjach społecznych, radni ustalają plan z operatorami systemu elektroenergetycznego. Dalej projekt wróci do ratusza, gdzie radni będą głosowali za jego uchwaleniem. Gdy wejdzie w życie, obowiązek instalacji ładowarek spocznie właśnie na operatorach. Źródło: portalkomunalny.pl, pspa.com.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.