Elektromobilność Warszawa: ponad 1000 punktów ładowania dla elektryków 14 sierpnia 2020 Elektromobilność Warszawa: ponad 1000 punktów ładowania dla elektryków 14 sierpnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Co piąty nowy samochód na świecie jest elektryczny. Rewolucja na kołach przyspiesza – ale nie wszędzie W 2024 roku sprzedaż aut elektrycznych przekroczyła 17 milionów sztuk. To nie są już dane z działu „innowacje”, ale brutalna rzeczywistość motoryzacyjna: elektryki masowo wyjeżdżają z salonów. Jak wynika z raportu Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA), aż 1 na 5 nowo zarejestrowanych pojazdów na świecie to EV. Tyle tylko, że tempo tej rewolucji – choć nieodwracalne – jest bardzo nierówne. Elektromobilność Tesla czy BYD – która technologia baterii wygrywa? Sprawdź analizę niemieckich naukowców Producenci aut elektrycznych niechętnie dzielą się szczegółowymi informacjami o zastosowanych technologiach. Grupa niemieckich naukowców z Politechniki w Akwizgranie wzięła sprawy w swoje ręce. Porównali ze sobą baterie zastosowane w autach amerykańskiego koncernu Tesla oraz chińskiego – BYD. Do końca maja trwały konsultacje społeczne nad warszawskim “planem ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych”. Teraz pojawiły się informacje o jego nowej wersji. Reklama Wymogi ustawy o elektromobilności Obowiązująca ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych nakłada na stolicę wymóg, aby w jej granicach znalazło się minimum 1000 ogólnodostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych. Zgodnie z danymi z Licznika Elektromobilności, Warszawa – spośród innych polskich miast – ma ich najwięcej. Licznik Elektromobilności, dane z czerwca 2020, źródło pspa.com.pl Do końca tego roku ma pojawić się jeszcze 41 punktów. Konsultacje społeczne w Warszawie Pierwsza wersja planu dla ogólnodostępnych punktów ładowania zakładała instalację 517 stacji z 1034 punktami ładowania. Od połowy kwietnia do końca maja warszawiacy mogli zgłaszać wszelkie uwagi dotyczące planu. Po ich zebraniu i analizie zaakceptowano większość z nich. Na ich podstawie usunięto 5 lokalizacji stacji ładowania oraz dodano 30 nowych (czyli w sumie pojawi się 542 stacje). Priorytetem było umożliwienie mieszkańcom ładowania samochodów przy miejscach związanych z edukacją, kulturą, sportem i rozrywką, a także ze sprawami urzędowymi oraz przy placówkach służby zdrowia. Kolejne etapy formowania planu Teraz, po konsultacjach społecznych, radni ustalają plan z operatorami systemu elektroenergetycznego. Dalej projekt wróci do ratusza, gdzie radni będą głosowali za jego uchwaleniem. Gdy wejdzie w życie, obowiązek instalacji ładowarek spocznie właśnie na operatorach. Źródło: portalkomunalny.pl, pspa.com.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.