Wiadomości OZE Warszawiacy korzystają z elektrycznych rowerów Veturilo 29 października 2017 Wiadomości OZE Warszawiacy korzystają z elektrycznych rowerów Veturilo 29 października 2017 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Z rowerów elektrycznych mogą korzystać zarówno mieszkańcy Warszawy, jak i turyści. Wystarczy zalogować się na stronie internetowej www.verturilo.waw.pl i zapłacić wpisowe lub pobrać specjalną aplikację Veturilo lub CitiHandlowy Bikes. Pierwsze dwadzieścia minut jazdy jest bezpłatne. Po tym czasie opłata wynosi sześć złotych za pierwszą godzinę, a za każdą następną – czternaście złotych. Obecnie w Warszawie znajduje się aż 316 stacji elektrycznych pojazdów. Samych rowerów jest już 4660. Reklama Plusy i minusy korzystania z elektrycznych rowerów Veturilo Istotną zaletą elektrycznych rowerów jest lekkość, z jaką możemy poruszać się po mieście. Większa górka nie stanowi dla nikogo problemu (wystarczy lekko pedałować). Z całkowicie naładowaną bateria możemy pokonać aż siedemdziesiąt kilometrów. Niestety wadą elektrycznych rowerów są hamulce . Nie znajdziemy ich, tak jak w zwykłych pojazdach, przy pedałach, a przy kierownicy. Kolejny minus to fakt, że elektryczny napęd wyłącza się przy przekroczeniu prędkości 25 km/h. Niedogodne dla użytkownika może być również wypożyczanie i zwracanie rowerów tylko w stacjach do tego przeznaczonych. W ciągu najbliższych lat Warszawa rozbuduje swoje ścieżki rowerowe. Władze miasta wychodzą mieszkańcom naprzeciw, dając im wiele możliwości. Jedną z nich jest udostępnienie rowerów elektrycznych. Czy na pewno pojazdy te mają przyszłość w Warszawie? Czy staną się tak popularne jak rowery manualne? Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.