Elektromobilność Po Warszawie jeździ już pierwszy przegubowy autobus elektryczny 29 listopada 2017 Elektromobilność Po Warszawie jeździ już pierwszy przegubowy autobus elektryczny 29 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Polska Columbus realizuje Term Sheet z grupą DTEK. W ramach umowy w Chrzanowie powstanie wielkoskalowy magazyn energii Columbus wraz z Grupą DTEK startuje z realizacją projektu BESS (Battery Energy Storage System) w Polsce. Spółka DRI, należąca do Grupy DTEK, rozpoczęła proces nabycia od Columbus największego magazynu energii, który Spółka przygotuje do warunków RTB (Ready to Build). Wielkoskalowy obiekt ma powstać w Chrzanowie (woj. małopolskie). W połowie listopada br. do Warszawy dostarczono pierwszy przegubowy autobus elektryczny. Zanim jednak zaczął on przewozić pasażerów, musiał przejść szereg niezbędnych testów. Szczęśliwie badania te zostały już zakończone i 23 listopada br. pojazd wyjechał na stołeczne ulice. Solaris Urbino 18 electric został wyprodukowany przez bolechowskie przedsiębiorstwo Solaris BUS & Coach SA. Model ten jest wyposażony w silnik trakcyjny o mocy 240 kW, a dodatkowo posiada także klimatyzację, monitoring oraz system przeciwpożarowy. Baterie wykorzystane do jego budowy to Solaris High Energy; pozwalają na przejechanie na jednym ładowaniu ok. 200 kilometrów. Pojazd można ładować na dwa sposoby: za pomocą złącza plug-in lub zamontowanego na dachu pantografu. Model ten może pomieścić nawet 140 osób. Reklama Solaris Urbino 18 electric został wypożyczony Warszawie na wiele miesięcy, być może nawet na dwa lata. Będzie on kursował na trasie linii 503. – Zanim zaczniemy kupować duże ilości autobusów, chcemy przetestować kilka rozwiązań i sprawdzić, które będą działać najlepiej. W chwili kiedy mamy np. 10 autobusów, to można sobie pozwolić na różnego rodzaju eksperymenty, ale jak tych autobusów jest 130, czyli ok. 10% taboru, to system musi być już sprawdzony i przetestowany – zauważa Jan Kuźmiński, prezes zarządu MZA. – Dzierżawa i testy tego pojazdu to wstęp do przetargu, który chcemy ogłosić już na początku 2018 roku. A wyprodukowane dla Warszawy pojazdy dotrą w dwóch partiach: 60 w 2019 roku i 70 w 2020 roku – informuje prezes MZA. Wraz z nabywaniem kolejnych elektrycznych środków transportu w stolicy będzie rozwijana infrastruktura ładująca pojazdy tego typu. Po ładowarce (kompatybilnej z Solarisami) działającej przy ulicy Spartańskiej, powstanie kolejna, usytuowana przy ulicy Konwiktorskiej. Lokalizacje czterech kolejnych urządzeń są już ustalone i czekają na zebranie wszystkich dokumentów potrzebnych do rozpoczęcia przetargów. Do tej pory po Warszawie poruszało się 20 elektrycznych autobusów, jednak nie dłuższych niż 12 metrów. Przegubowy Solaris Urbino 18 electric posiada aż 18 metrów, co czyni go najdłuższym elektrycznym autobusem jeżdżącym obecnie po stolicy. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.