Wiadomości OZE Wielka Brytania: Elektrownia słoneczna na stacji kolejowej 08 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Wielka Brytania: Elektrownia słoneczna na stacji kolejowej 08 sierpnia 2019 Przeczytaj także OZE MKiŚ uwalnia moc OZE. Ambitne plany resortu Podczas wczorajszej (11 lipca) konferencji prasowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska, członkowie resortu podali zapowiedzi dotyczące kolejnych kroków związanych z rozwojem odnawialnych źródeł energii w Polsce. Szefowa resortu, Paulina Hennig-Kloska oraz wiceminister Miłosz Motyka mówili między innymi o planowanych zmianach w ustawie o OZE, dotyczących prosumentów i elektrowni wiatrowych. Ekologia Zwycięstwa lewicy we Francji i Wielkiej Brytanii. Co oznaczają dla energetyki i klimatu? W ostatnich tygodniach odbyły się wybory parlamentarne w jednych z dwóch najważniejszych europejskich krajów. Zarówno we Francji, jak i w Wielkiej Brytanii wyborcy wybrali ugrupowania z lewej strony sceny politycznej. Jak lewicowe rządy w zachodniej Europie wpłyną na politykę energetyczną i klimatyczną tych krajów? Brytyjska Organizacja Charytatywna 10:10 działająca na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznym we współpracy z Community Energy South i krajowym operatorem infrastruktury kolejowej Network Rail opracowała demonstracyjną instalację słoneczną Riding Sunbeams „First Light”. Projekt został sfinansowany przez Innovate U.K. i Departament Transportu. Reklama Na stacji kolejowej w Aldershot, w hrabstwie Hampshire została zainstalowana elektrownia słoneczna o mocy 30 kW. Projekt ma na celu dostawę prądu trakcyjnego dla brytyjskiego systemu kolejowego, dzięki możliwości podłączenia elektrowni słonecznej do podstacji trakcyjnych. Techniczny potencjał technologii wynosi około 20% całkowitego obciążenia trakcyjnego sieci prądu stałego w Wielkiej Brytanii. W Wielkiej Brytanii koleje zużywają 1% całej produkcji energii elektrycznej Kolejowa sieć prądu stałego, w samym tylko południowym Londynie, posiada ponad 500 podstacji trakcyjnych, z których każda ma zapotrzebowanie na moc małej fabryki. Zasilane są one przez punkty działające w systemie dystrybucji sieci kolejowej. – „W ciągu ostatniego roku pracowaliśmy nad znalezieniem sposobu połączenia systemu trakcyjnego z podstacjami, w celu bezpośredniego zasilania pociągów, bez wycieku z sieci” – powiedział Leo Murray, dyrektor ds. innowacji w organizacji 10:10. Organizacja 10:10 planuje rozszerzyć swoją działalność o inne kraje, które posiadają sieci kolejowe prądu stałego, m.in. Belgię i Hiszpanię. foto: Ridingsumbeams Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.