Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Woda za grosze do własnej butelki. Znana sieć sklepów testuje nowe rozwiązanie

Woda za grosze do własnej butelki. Znana sieć sklepów testuje nowe rozwiązanie

Woda za grosze do własnej butelki. Znana sieć sklepów testuje nowe rozwiązanie

Letni spacer po mieście potrafi być prawdziwą udręką, zwłaszcza jeśli akurat nie mamy przy sobie wody. Jedna z popularnych sieci sklepów postanowiła wyjść takim sytuacjom naprzeciw i w wybranych placówkach testuje tzw. refillomaty. W maszynach można napełnić przyniesioną przez klienta pustą butelkę wodą w wybranym wariancie. Koszt? Zaledwie 15 gr za 0,5 litra.

Reklama

Napełnij butelkę za 15 gr. Nowa usługa znanej sieci sklepów

Refillomaty pojawiły się pilotażowo w wybranych sklepach sieci Żabka wraz z początkiem lipca. Markety z zielonym płazem w nazwie wprowadziły tę usługę właśnie teraz ze względu na m.in. intensywne letnie upały, które mogą zwiększyć jej popularność. Zasada działania jest bardzo prosta – klient podchodzi do kasy i płaci za napełnienie własnej butelki wielorazowego użytku. Cena wynosi 15 gr za pół litra. Po zapłaceniu może on podejść do specjalnej maszyny i nalać wody do przyniesionego ze sobą pojemnika.

Stawka za wodę jest stosunkowo niska. Łatwo się domyślić, że w refillomatach nie ma wody którejś ze znanych marek, obecnych na półkach w sklepach. Jest to woda pobierana z wodociągów, która dzięki specjalnym filtrom jest dodatkowo uzdatniana do picia. Dodatkowo refillomat ma możliwość schłodzenia i nagazowania wody. Klient może więc podczas kupowania wybrać jeden z czterech wariantów – gazowaną, lekko gazowaną, schłodzoną lub niegazowaną. Niezależnie od typu cena za napełnienie półlitrowej butelki pozostaje taka sama.

Refillomaty w sklepach sieci Żabka

Jak twierdzi sieć w komunikacie prasowym, idea refillomatu ma za zadanie promować używanie wielorazowych opakowań i pojemników. Żabka nie jest pierwszą polską firmą, która wpadła na podobny pomysł, choć wcześniej nie dotyczył on wody. Jakiś czas temu podobną usługę uruchomiły sieci drogerii Rossmann czy Super-Pharm, a także markety Carrefour. W tym przypadku dotyczy ona jednak głównie kosmetyków i detergentów. Do sklepu można przyjść z pustym opakowaniem po produkcie i uzupełnić je ze specjalnych dozowników.

Swoją akcją Żabka wpisuje się w ekologiczne trendy polegające na ograniczeniu użytkowania plastiku. Wprowadzenie takiego rozwiązania w okresie letnich upałów ma dodatkowo wzmocnić popularność usługi. Na ten moment refillomaty mają charakter pilotażowy. Testy mają na celu ocenę, jak nowa usługa sprawdzi się w praktyce i czy zostanie wprowadzona w szerszej skali.

– To krok w stronę zrównoważonego rozwoju, który nie tylko wspiera ekologię, ale także oferuje naszym klientom wygodną i tanią alternatywę dla wody butelkowanej – zaznacza biuro prasowe Żabka Polska.

– Czytaj także: Grzyb, który żywi się plastikiem z oceanu

Źródła: bankier.pl, rp.pl, businessinsider.com.pl, wiadomoscihandlowe.pl

Fot. Canva (Juan Moyano, Vahe Aramyan)

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.