Na wodór Wodór we współpracy LOTOSU i Toyoty 05 grudnia 2019 Na wodór Wodór we współpracy LOTOSU i Toyoty 05 grudnia 2019 Przeczytaj także Na wodór Sztuczna fotosynteza produkuje wodór. W jaki sposób? Naukowcy z Japonii zaprojektowali hydrożele, które naśladują procesy fotosyntezy, umożliwiając bezpośrednie wykorzystanie światła słonecznego do rozkładu wody na wodór i tlen. Co to oznacza? Na wodór Światło zamiast spalin, czyli ekologiczna produkcja wodoru Naukowcy opracowali metodę, która pozwala na produkcję wodoru w sposób bardziej wydajny, przyjazny środowisku i nieemitujący dwutlenku węgla. Co to za metoda? List intencyjny o współpracy LOTOSU z Toyota Motor Poland podpisano pod koniec listopada. W ramach zadeklarowanej współpracy, firmy będą intensywnie rozwijały technologie, które wykorzystują wodór w transporcie samochodowym. Jednym z głównych celów jest wybudowanie stacji tankowania wodoru. Reklama List intencyjny otwiera proces negocjacji, który powinien być zwieńczony umową o współpracy. Według zapowiedzi taka powstać ma w pierwszym półroczu 2020 roku. Obie firmy otwarcie zakomunikowały promocję wodoru jako “paliwa przyszłości”. Stacja tankowania wodoru, która jest głównym celem współpracy polskiego przedsiębiorstwa paliwowego z polską jednostką japońskiego koncernu, ma powstać w 2021 roku. – Jako Grupa LOTOS poszukujemy najlepszych partnerów, którzy pozwalają nam się rozwijać technologicznie. Tak też traktujemy współpracę z Toyotą w temacie wodoru. W 2021 roku będziemy jako pierwsi w Polsce produkować wodór o bardzo wysokiej czystości. Do tego czasu na pierwszych dwóch naszych stacjach chcemy też zbudować punkty ładowania samochodów tym paliwem, zaś Toyota jest jednym z dostawców, który takie samochody posiada. Chcemy upewnić się, że to, co przygotujemy, będzie spełniało wymogi rynkowe – komentuje Marian Krzemiński, wiceprezes Zarządu Grupy LOTOS ds. inwestycji i innowacji. – Nasza firma produkuje samochód Toyota Mirai. „Mirai” po japońsku oznacza „przyszłość”, zatem sama nazwa określa stosunek marki do samochodów zasilanych wodorem. W powszechnym zastosowaniu są także autobusy miejskie o zasięgu 400 kilometrów, a również istnieją konstrukcje ciężarówek, samolotów a nawet rowerów, wózków widłowych i statków. Mamy dziś możliwość jeżdżenia, pływania i latania pojazdami napędzanymi wodorem. Są to pojazdy w pełni funkcjonalne, przyjazne dla użytkowników i – co ważne – przyjazne dla środowiska – dodaje Andrzej Szałek, doradca Zarządu Toyota Motor Poland. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.