Wiadomości OZE Wodór zdobywa coraz większe zainteresowanie w Europie 01 października 2018 Wiadomości OZE Wodór zdobywa coraz większe zainteresowanie w Europie 01 października 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Wiele krajów europejskich popiera plany zwiększenia wykorzystania wodoru jako alternatywy dla paliw kopalnych. Wszystko po to, by zmniejszyć emisję dwutlenku węgla w Europie. Reklama W austriackim Linz spotkali się niedawno przedstawiciele sektora energetycznego z 25 krajów. Obiecali oni wzmożenie badań nad technologią wodorową i przyspieszenie wprowadzenia jej codziennego użytkowania w fabrykach, transporcie oraz ogrzewaniu domów. Wniosek, który został zawarty w niewiążącej umowie, obejmuje koncepcję wykorzystania istniejących sieci gazowych do dystrybucji wodoru produkowanego z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii. Idea „gospodarki wodorowej”, w której paliwa emitujące gazy cieplarniane zastępuje się wodorem, istnieje już od dziesięcioleci. Jednak wprowadzanie tej koncepcji do tej pory było powolne w porównaniu z niektórymi innymi technologiami. Zwolennicy wodoru twierdzą, że może rozwiązać on problemy spowodowane wahaniami dostaw energii ze źródeł wiatrowych, słonecznych itp. Konwertując energię elektryczną wytworzoną z OZE na wodór, energia w postaci wodoru może być przechowywana w dużych zbiornikach i ponownie uwalniana w razie potrzeby. Pojazdy elektryczne mogą również wykorzystywać wodór do generowania energii, pozwalając producentom na przezwyciężenie ograniczeń związanych z zasięgiem i pojemnością baterii. Pojazdy wodorowe mogą być tankowane w ułamku czasu potrzebnego na naładowanie baterii. Urzędnicy Unii Europejskiej zajmujący się klimatem i energią skomentowali, że wodór może pomóc UE w wypełnieniu zobowiązań dotyczących ograniczenia emisji dwutlenku węgla w ramach porozumienia paryskiego z 2015 r. Miguel Arias Canete powiedział dziennikarzom, że paliwo to może również przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego kontynentu, zmniejszając import gazu ziemnego, który obecnie pochodzi z Rosji i krajów spoza Europy. Kirsten Westphal, ekspert ds. energii w niemieckim Instytucie Spraw Międzynarodowych i Bezpieczeństwa, powiedziała, że zachęcanie do stosowania wodoru jako sposobu na magazynowanie i transportowanie energii pochodzącej z OZE ma sens, ale dodał, że ogólnym celem powinno być zmniejszenie wykorzystania paliw kopalnych, a nie promowanie konkretnej energii alternatywnej. źródło: phys.org Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.