Elektromobilność Wrocław pionierem elektrycznego carsharingu w Polsce 16 marca 2017 Elektromobilność Wrocław pionierem elektrycznego carsharingu w Polsce 16 marca 2017 Przeczytaj także Polska To pierwszy taki ciągnik w Polsce. Obrobi pole… bez kierowcy Na polach uprawnych w okolicach Głubczyc (woj. opolskie) zobaczyć można nietypowy pojazd, wyciągnięty żywcem z filmów science-fiction. Urządzenie to ciągnik na gąsienicach, który jednak… nie posiada kabiny dla kierowcy. Wyprodukowany przez holenderską firmę AgXeed pojazd całkowicie samodzielnie porusza się po polu. Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Wrocław w ciągu roku udostępni swoim mieszkańcom samochody elektryczne w formie krótkoterminowego najmu. Podpisanie umowy z firmą Enigma rozpocznie nową erę w naszym kraju, gdzie idea carsharingu jest jeszcze stosunkowo mało znana. Reklama Sharing economy to jeden z najważniejszych trendów we współczesnej gospodarce, a korzystanie z rzeczy bez konieczności posiadania ich, zmienia naszą codzienność – wskazuje Ewa Kaźmierska, dyrektor marketingu firmy Enigma – Podobnie jak rewolucjonizuje się rynek krótkoterminowego wynajmu mieszkań i pokoi, tak samo współdzielenie samochodów zmienia podejście do posiadania własnego pojazdu i korzystania z niego. Nie ma sensu kupować auta jedynie na potrzeby cotygodniowej wyprawy do centrum handlowego. Znacznie wygodniej jest wypożyczyć samochód na konkretny czas i nie martwić się kosztami ubezpieczenia i remontów – dodaje. Mieszkańcy Wrocławia będą mieli do dyspozycji 190 samochodów marki Nissan Leaf oraz 10 samochodów typu VAN. Co ważne i warte pochwały, władze Wrocławia zdecydowały się udostępnić buspasy oraz miejsca parkingowe w centrum miasta. Wpłynie to zapewne na popularność usługi, tym bardziej że cena za przejechanie kilometra to około 1 zł. Wypożyczający nie będzie ponosił żadnych kosztów związanych z paliwem, parkingiem i ubezpieczeniem oraz będzie mógł wjechać w miejsca, które dzisiaj są niedostępne dla innych aut. Dostępność usługi jest kolejnym atutem, ponieważ samochody elektryczne będą dostępne przez całą dobę 7 dni w tygodniu. Rezerwacje będą odbywać się za pomocą aplikacji mobilnych. Według ekonomistów idea współdzielenia spowoduje, że do 2030 roku aż 30% samochodów poruszających się po naszych drogach nie będzie miała stałego właściciela. Pozytywne efekty odczuje też nasze otoczenie naturalne. W miastach, w których idea carsharingu wkroczyła już na dobre, odnotowano znaczne obniżenie zużycia paliwa, a co za tym idzie poprawę jakości powietrza. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.