Wiadomości OZE Wyrok sądowy w Niemczech: miasta mogą zakazać dieslom wjazdu do centrum 05 marca 2018 Wiadomości OZE Wyrok sądowy w Niemczech: miasta mogą zakazać dieslom wjazdu do centrum 05 marca 2018 Przeczytaj także Ekologia Gdzie pływa najwięcej śmieci? Oto najbardziej zanieczyszczone wody świata Eksperci z Międzynarodowego Instytutu Stosowanej Analizy Systemów (IIASA) postanowili sprawdzić, które lądowe zbiorniki i cieki wodne są najbardziej zanieczyszczone odpadami pochodzenia ludzkiego. Wyniki badania nie tylko wskazały obszary z największym poziomem śmieci w wodzie, ale także ujawniły problemy w dotychczas stosowanych rozwiązaniach. OZE Przymusowe wyłączenia instalacji OZE – jak szkodzą transformacji energetycznej? [RAPORT] Dramatyczne nasilanie zjawiska wyłączeń instalacji fotowoltaicznych może stanowić zagrożenie zarówno dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, jak i stabilności inwestycji w OZE. Jak zauważa w swoim najnowszym raporcie Polskie Stowarzyszenie Fotowoltaiki, zjawisko to dotyczy nie tylko nowych, ale również działających już inwestycji. Niemiecki Federalny Sąd Administracyjny w Lipsku uznał, że władze niemieckich miast mają prawo wprowadzenia zakazu używania samochodów z silnikami wysokoprężnymi w imię ochrony środowiska i czystszego powietrza. Reklama Niemiecka grupa lobby środowiskowego DUH pozwała władze Stuttgartu i Düsseldorfu w związku z nieprzestrzeganiem limitów zanieczyszczenia powietrza narzuconych przez Unię Europejską. Według DUH władze naruszają przepisy od wielu lat, a emisje z silników diesla powodują problemy z oddychaniem. Władze niemieckich landów odwołały się od orzeczeń, pozostawiając ostateczną decyzję sądowi w Lipsku. 27 lutego br. sąd w Lipsku orzekł, że niemieckie miasta mają prawo wprowadzania zakazu używania samochodów z silnikami wysokoprężnymi, co może mieć istotny wpływ na ich popyt. Analitycy zauważają, że spadek sprzedaży tych aut maleje z miesiąca na miesiąc, więc wyrok może zdecydowanie pogłębić tę tendencję. Zakazy będą dotyczyły poszczególnych tras i stref. Miasta będą potrzebowały co najmniej sześciu miesięcy na ponowne opracowanie strategii przeciwdziałania zanieczyszczeniom, zanim jakiekolwiek zakazy wejdą w życie. Specjaliści stowarzyszenia ADAC nie spodziewają się ich wprowadzenia przed końcem 2018 roku. Natomiast przewiduje się także zmiany w niemieckich przepisach ruchu drogowego. Źródło: Reuters Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.