Elektromobilność Zmiany w programie „Mój elektryk”. Łączna pula środków wzrasta o 40% 23 maja 2023 Elektromobilność Zmiany w programie „Mój elektryk”. Łączna pula środków wzrasta o 40% 23 maja 2023 Przeczytaj także Elektromobilność Gdzie w Krakowie auta trują najbardziej? Mamy wyniki najnowszych badań [MAPA] Zgodnie z opublikowanym właśnie raportem Krakowskiego Alarmu Smogowego, stężenie dwutlenku azotu w Krakowie przekracza normy WHO nawet siedmiokrotnie. Ten wywołujący astmę i wpływający na naszą koncentrację szkodliwy gaz emitują starsze samochody, głównie z silnikami Diesla. Czy wprowadzenie Strefy Czystego Transportu może rozwiązać ten problem? Elektromobilność Transport stali pod napięciem. ArcelorMittal Poland testuje elektryczną ciężarówkę Pierwsze 200 ton stali trafiło do klientów ArcelorMittal Poland na kołach… elektrycznej ciężarówki! Pojazd kursował ze Śląska do Krakowa i z powrotem, a przez 5 dni pokonał łącznie trasę ponad 1000 km. Tygodniowy pilotaż pozwolił na redukcję emisji CO2 z transportu lądowego firmy o ponad 1,5 tony. To pierwszy tego typu test w ArcelorMittal w Europie. Program „Mój elektryk” cieszy się wśród Polaków dużą popularnością. W związku z tym Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zdecydował zwiększyć łączną pulę środków na dofinansowanie do leasingu samochodu elektrycznego o ponad 40%. Reklama Więcej pieniędzy w ramach programu „Mój elektryk” W poniedziałek Bank Ochrony Środowiska poinformował, że łączna pula środków przeznaczonych na dopłaty w ramach ścieżki leasingowej „Mój elektryk” wzrosła z 250 mln zł do 400 mln zł. Od początku tego programu, czyli od 2021 roku Polacy złożyli w sumie 7900 wniosków na łączną kwotę 262 mln zł o dofinansowanie na zakup samochodów elektrycznych. – Utrzymująca się duża popularność programu skłoniła Fundusz do sukcesywnego zwiększania jego budżetu – do 200 mln zł w sierpniu 2022 r. oraz do 250 mln zł w styczniu br. W związku z ostatnią decyzją – łączna pula środków przeznaczonych na dopłaty wzrosła do 400 mln zł – przekazał BOŚ. Reklama Początkowo, przy uruchamianiu programu „Mój elektryk” Bank Ochrony Środowiska miał do dyspozycji 20 mln zł. W marcu 2022 roku NFOŚiGW zdecydował się zwiększyć pulę do 100 mln zł. Jak działa program „Mój elektryk”? Program “Mój Elektryk” zapewnia dofinansowanie do zakupu samochodu elektrycznego, jak i leasing pojazdów zeroemisyjnych. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej obsługuje dotacje dla osób fizycznych, natomiast za leasing samochodów elektrycznych od listopada 2021 roku odpowiada BOŚ. – „Mój elektryk” to wzorcowy program publiczny pozwalający realizować istotne cele polityki środowiskowej oraz stymulować rozwój gospodarczy. Skutecznie zwiększa on liczbę samochodów zeroemisyjnych na polskich drogach, a ścieżka leasingowa wspiera realizację zielonych ambicji przedsiębiorców – powiedział dr hab. Emil Ślązak, prof. SGH, p.o. prezesa BOŚ. Czytaj więcej: Niemal 5 tys. wniosków w programie „Mój Elektryk” NFOŚiGW zaakceptował dotychczas ponad 7,3 tys. wniosków na sumaryczną kwotę ponad 244 mln zł, z czego ponad 5500. (146 mln zł) dotyczyło samochodów osobowych, a około 1700. (98 mln zł) pojazdów dostawczych. Według danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, na koniec marca 2023 r. w Polsce zarejestrowanych było łącznie ponad 67 100 samochodów z napędem elektrycznym. Realizując program „Mój elektryk” BOŚ nawiązał współpracę z 28 firmami leasingowymi. Elektromobilność w Polsce W pierwszych czterech miesiącach 2023 roku liczba aut całkowicie elektrycznych zwiększyła się w Polsce dokładnie o 7201. To o 71% więcej niż w analogicznym okresie w 2022 roku. Łącznie pod koniec kwietnia br. po naszych drogach jeździło 73695 samochodów osobowych z napędem elektrycznym – 37027 to pojazdy BEV i 36668 to hybrydy typu plug-in. Mój Elektryk: 200 mln dofinansowania na leasing samochodów elektrycznych Źródło: bosbank.pl Fot: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.