Elektromobilność Europa Środkowo-Wschodnia z siecią punktów ładujących elektryki 21 listopada 2017 Elektromobilność Europa Środkowo-Wschodnia z siecią punktów ładujących elektryki 21 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Depesze Nowe inwestycje w ultraszybkie stacje ładowania Fundusz Orlen VC zainwestował w Euroloop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, są jednymi z najszybszych na rynku. Zapewniają dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW. Europa Środkowo-Wschodnia jest tym regionem kontynentu, który na nowoczesne technologie zawsze czeka dłużej niż „jej stara część”. I rzeczywiście, kiedy spojrzymy na inwestycje z sektora elektromobilności, ujrzymy krajobraz bardzo ubogi i zapóźniony. Na szczęście i w tej materii zaczyna się coś zmieniać, ponieważ coraz częściej usłyszeć można o planach budowy infrastruktury ładującej, koniecznej do obsługi elektromobilności. Ostatnie wiadomości wskazują dobitnie, że powyższa teza ma spore uzasadnienie, bowiem konsorcjum NEXT-E, w skład którego wchodzi węgierski koncern paliwowy MOL, zamierza wybudować w naszej części kontynentu całą sieć punktów ładujących samochody elektryczne. Reklama Założenia projektu zakładają zainstalowanie 222 ładowarek szybkich (50 kW) i 30 superszybkich (150–350 kW) w Czechach, Chorwacji, Słowacji, Słowenii, na Węgrzech i w Rumunii. Niestety na liście nie ma Polski ze względu na brak w naszym kraju stacji należących do MOL, które mają być bazą punktów ładujących. Przedsięwzięcie zainicjowane przez MOL otrzymało z UE dofinansowanie wysokości 18,4 milionów euro. W skład NEXT-E wchodzą ponadto takie podmioty, jak: E.ON, chorwacka Hrvatska elektroprivreda, PETROL, Nissan i BMW. Rozpoczęcie inwestycji zaplanowano na rok 2018, a jej zakończenie na rok 2020. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.