Elektromobilność Chińczycy chcą wyprodukować elektryczną ciężarówkę 23 lutego 2018 Elektromobilność Chińczycy chcą wyprodukować elektryczną ciężarówkę 23 lutego 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Chiński koncern motoryzacyjny Geely z siedzibą w Taizhou zapowiedział, że chce rozpocząć produkcję przemysłowych, elektrycznych samochodów ciężarowych. Przedstawiciele Geely zamierząją wypuścić na rynek elektryczne pojazdy ciężarowe, które będą w stanie pod względem technologicznym konkurować z pojazdem Semi, wyprodukowanym przez Teslę Elona Muska. Reklama Geely Commercial Vehicle chce zaprojektować elektryczną ciężarówkę we współpracy z amerykanami z Via Motors International – liderem branży elektrycznej i hybrydowych systemów napędowych. Stosowne umowy zostały już sygnowane. Pierwsze pojazdy mają się pojawić na początku 2018 roku na rynku w USA, Ameryce Łacińskiej oraz w Chinach. Nathan Yu Ning, wiceprezes i doradca zarządu Zhejiang Geely Holding, powiedział, że Geely wybrał VIA Motors z powodu zaawansowanego komercyjnego oprogramowania pojazdów i systemów sterowania. Technologia firmy jest specjalnie opracowana tak, aby sprostać wymaganiom cyklu roboczego i komercyjnej wydajności. Geely prawdopodobnie wyprodukuje jako pierwsze pojazdy o średniej nośności. Będą one posiadały oprogramowanie opracowane przez Via Motors. Amerykanie udostępnią także najnowsze tempomaty. Chińczycy realizują ambitne plany nie tylko z Amerykanami. Chcą opracować projekt pojazdu elektrycznego we współpracy z niemieckim koncernem Mercedes-Benz. Geely chwali się wysokimi wzrostami sprzedaży pojazdów w 2017 roku. Sprzedano 1 247 116 sztuk aut, co oznacza 63% wzrost w porównaniu do 2016 roku. Koncern wyjaśnia, że zwiększony popyt wynika z postawienia na produkcję modeli trzeciej generacji. Źródło: Geely Commercial Vehicle, Green Evolution Fot.: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.