Chińczycy chcą wyprodukować elektryczną ciężarówkę

Chiński koncern motoryzacyjny Geely z siedzibą w Taizhou zapowiedział, że chce rozpocząć produkcję przemysłowych, elektrycznych samochodów ciężarowych. Przedstawiciele Geely zamierząją wypuścić na rynek elektryczne pojazdy ciężarowe, które będą w stanie pod względem technologicznym konkurować z pojazdem Semi, wyprodukowanym przez Teslę Elona Muska.

Geely Commercial Vehicle chce zaprojektować elektryczną ciężarówkę we współpracy z amerykanami z Via Motors International – liderem branży elektrycznej i hybrydowych systemów napędowych. Stosowne umowy zostały już sygnowane. Pierwsze pojazdy mają się pojawić na początku 2018 roku na rynku w USA, Ameryce Łacińskiej oraz w Chinach.

Nathan Yu Ning, wiceprezes i doradca zarządu Zhejiang Geely Holding, powiedział, że Geely wybrał VIA Motors z powodu zaawansowanego komercyjnego oprogramowania pojazdów i systemów sterowania. Technologia firmy jest specjalnie opracowana tak, aby sprostać wymaganiom cyklu roboczego i komercyjnej wydajności.

Geely prawdopodobnie wyprodukuje jako pierwsze pojazdy o średniej nośności. Będą one posiadały oprogramowanie opracowane przez Via Motors. Amerykanie udostępnią także najnowsze tempomaty.

Chińczycy realizują ambitne plany nie tylko z Amerykanami. Chcą opracować projekt pojazdu elektrycznego we współpracy z niemieckim koncernem Mercedes-Benz.

Geely chwali się wysokimi wzrostami sprzedaży pojazdów w 2017 roku. Sprzedano 1 247 116 sztuk aut, co oznacza 63% wzrost w porównaniu do 2016 roku. Koncern wyjaśnia, że zwiększony popyt wynika z postawienia na produkcję modeli trzeciej generacji.

Źródło: Geely Commercial Vehicle, Green Evolution

Dodaj komentarz


Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

You May Also Like

Rząd wystraszył się Unii i zmienił zdanie. Będą wiatraki i dekarbonizacja

Starsi Czytelnicy pamiętają pewnie zabawę z dawnego „Przekroju” pod tytułem „Wytęż wzrok i znajdź x szczegółów, którymi różnią się oba rysunki”. Wytężyliśmy się maksymalnie i poszukaliśmy różnic pomiędzy Krajowym Planem na Rzecz Energii i Klimatu przesłanym Brukseli oraz Polityką Energetyczną Państwa 2040 przeznaczoną na użytek krajowy. Okazało się, że w kilku punktach istotnie się różnią.

Codzienny raport smogowy – 17.01.

Pogoda się uspokoiła, czyżby to zwiastowało powrót smogu? Na mapie coraz mniej zielonych punktów. W poniedziałek wystartował Wrocławski Indeks Powietrza, jest to odpowiedź na apel Dolnośląskiego Alarmu Smogowego w sprawie informowania mieszkańców o prawdziwej skali zagrożeń w obszarze jakości powietrza. Niecierpliwie czekamy na bardziej restrykcyjne normy dla całego kraju.