Wiadomości OZE Solaris nie będzie już polski? 06 kwietnia 2018 Wiadomości OZE Solaris nie będzie już polski? 06 kwietnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Solaris to najprawdopodobniej jedna z najbardziej znanych polskich firm na zachodzie Europy. Jej autobusy jeżdżą po wielu europejskich miastach, wśród których znajdują się m.in. Bruksela oraz Berlin. Wiele wskazuje na to, że już niedługo firma może przestać być polska, ponieważ obecni właściciele przedsiębiorstwa rozważają sprzedaż wszystkich posiadanych akcji. Jak poinformował „Dziennik Gazeta Prawna”, pośrednictwem w znalezieniu nowego właściciela akcji zajmuje się niemiecka firma Goetzpartners. Spekuluje się, że wykupem pewnej ilości akcji mógłby być zainteresowany Polski Fundusz Rozwoju. Taki obrót spraw mógłby spowodować, że firma wciąż po części byłaby polska. Są to jednak tylko przypuszczenia, a samym zakupem pełnego pakietu akcji interesują się inwestorzy z wielu innych miejsc – m.in. z Chin. Reklama Z pewnością można powiedzieć, że chętnych na zakup nie zabraknie, ponieważ Solaris to firma z potencjałem, dynamicznie rozwijająca się na przestrzeni ostatnich lat, co doskonale pokazują statystyki. Tylko w 2017 roku Solaris sprzedał 1397 sztuk różnego rodzaju pojazdów, co jest jak do tej pory rekordowym wynikiem. Przejęcie Solarisa przez zagranicznego inwestora może być końcem pewnej ery. Firma z Bolechowa to jedna z nielicznych, której udało się osiągnąć tak duży sukces poza rodzimym, polskim rynkiem. Szczegółowe motywy decyzji rodziny Olszewskich nie są znane, ale według medialnych informacji chodzi wyłącznie o powody osobiste, niezwiązane z sytuacją na rynku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.