Wiadomości OZE Ursus zaprezentował autobus na wodór 29 czerwca 2018 Wiadomości OZE Ursus zaprezentował autobus na wodór 29 czerwca 2018 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. W ubiegłym tygodniu na pikniku „Komunikacja przyszłości” lubelski Ursus zaprezentował wodorowy model City Smile Fuel Cell Electric Bus, którego prototyp można było zobaczyć przed dwoma laty na targach w Hanowerze. Okazuje się, że w ciągu tych dwóch lat inżynierowie firmy przygotowali egzemplarz gotowy do masowej produkcji. Reklama Zdaniem producenta model City Smile Fuel Cell Electric Bus o długości 12 metrów jest w stanie zabrać w trasę do 75 pasażerów. W pełni wypełnione wodorem zbiorniki pozwolą pokonać odległość do 450 km. Ich tankowanie nie powinno zająć więcej niż 10 minut. „Pojazd uzyskał homologację, jest gotowy do przewożenia pasażerów i do wdrożenia do produkcji seryjnej. To autobus, który nie emituje żadnych zanieczyszczeń szkodliwych dla środowiska. Produktem reakcji chemicznej wodoru i tlenu, która zachodzi w ogniwach paliwowych, jest energia elektryczna zasilająca baterie – a dalszej kolejności silnik tego autobusu – i para wodna”, powiedział szef projektów w spółce Ursus Bus, Dariusz Kasperek. Ursus otrzymał już pierwsze zapytania ofertowe spoza Polski, gdzie infrastruktura wodorowa jest znacznie lepiej rozwinięta. Obecnie w krajach Europy Zachodniej jeździ już ponad 100 autokarów napędzanych wodorem, a liczba ta ciągle będzie wzrastać. Jednym z pierwszych miast, w którym wodorowe autobusy wyruszyły na trasy, był Berlin. Poruszają się one po tamtejszych drogach już od blisko 10 lat. Zdaniem Dariusza Kasperka koszty użytkowania zaprezentowanego autobusu wodorowego będą bardzo zbliżone do tradycyjnych autokarów z silnikami spalinowymi. Wydaje się więc, że głównym motywem zakupowym będzie chęć ograniczenia emisji spalin. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.