Wiadomości OZE Latające samochody w Japonii już od 2020 roku? 09 lipca 2018 Wiadomości OZE Latające samochody w Japonii już od 2020 roku? 09 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Jak się okazuje, Japonia zaczyna przygotowywać się do rewolucji w transporcie, jaką są latające samochody. Japoński rząd w tym roku powoła komisję publiczno-prywatną, aby omówić potencjalne wykorzystanie tego typu technologii w codziennym życiu. Władze mają nadzieje na ściągnięcie firm zajmujących się elektrycznymi, latającymi pojazdami. O planach rządu poinformował Yoshihide Suga, sekretarz kancelarii premiera. Reklama Władze Japonii wskazują na zbyt powolny rozwój technologii latających pojazdów wśród miejscowych producentów. Rząd chce zachęcić przedsiębiorców do inwestowania w innowacje i w transport pionowy. Komisja będzie składać się z przedstawicieli Ministerstwa Gospodarki, Handlu i Przemysłu oraz Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury i Turystyki, która we współpracy z prywatnymi firmami opracuje „mapę drogową” rozwoju transportu pionowego w Japonii. Japonia widzi w latających pojazdach, zwłaszcza w samochodach, narzędzie do redukcji emisji oraz zmniejszenia korków ulicznych w większych miastach. Kraj ten znajduje się w czołówce państw inwestujących w przedsiębiorczość i technologie. Na rynku jest wiele start-upów oraz firm pracujących na tym rodzajem transportu, jednak jak dotąd poczyniono niewielkie postępy w sferach, np. postawy legislacyjnej i bezpieczeństwa lotu. Suga wyraził nadzieję, że latające samochody będą przede wszystkim odgrywać dużą rolę na obszarach górskich i na odległych wyspach, a także podczas klęsk żywiołowych. W Japonii funkcjonuje grupa wolontariuszy i aktywistów „Cartivator”, pracujących w przemyśle samochodowym i lotniczym, której celem jest zademonstrowanie prototypu latającego pojazdu podczas ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2020 roku. Będzie to pierwszy, poważny test dla japońskich producentów i władz Japonii. Nie tylko Japońscy decydenci widzą przyszłość w latających pojazdach. Obecnie francuski producent Airbus testuje jednoosobowy pojazd latający od stycznia bieżącego roku. Niedawno informowaliśmy o ambitnych planach firmy Uber Technologies – podczas drugiego corocznego szczytu Uber Elevate w Los Angeles został zaprezentowany prototyp latającej taksówki produkcji Ubera. Według firmy latające pojazdy będą przyszłością komunikacji miejskiej i zastąpią obecne usługi naziemne firm taksówkarskich. Specjaliści i eksperci zajmujący się tematyką transportu pionowego podkreślają, że większym problemem w rozwoju latających samochodów nie jest samo wynalezienie i zastosowanie technologii, ale kwestie legislacyjne i zapewnienia bezpieczeństwa lotu. Niezbędne są zaawansowane systemy nawigacyjne, które zabezpieczą trasę lotu w przypadku rozwinięcia dużych flot samochodów latających. Można spotkać się z opiniami, że rewolucja związana z latającymi pojazdami rozpocznie się od razu od modelu „transport as a service”, gdzie wyzwania związane z bezpieczeństwem zostaną rozszerzone o autonomiczny system poruszania się pojazdu bez udziału kierowcy. Źródło: Japan Times, AutoGen.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.