Wiadomości OZE Latające samochody w Japonii już od 2020 roku? 09 lipca 2018 Wiadomości OZE Latające samochody w Japonii już od 2020 roku? 09 lipca 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Jak się okazuje, Japonia zaczyna przygotowywać się do rewolucji w transporcie, jaką są latające samochody. Japoński rząd w tym roku powoła komisję publiczno-prywatną, aby omówić potencjalne wykorzystanie tego typu technologii w codziennym życiu. Władze mają nadzieje na ściągnięcie firm zajmujących się elektrycznymi, latającymi pojazdami. O planach rządu poinformował Yoshihide Suga, sekretarz kancelarii premiera. Reklama Władze Japonii wskazują na zbyt powolny rozwój technologii latających pojazdów wśród miejscowych producentów. Rząd chce zachęcić przedsiębiorców do inwestowania w innowacje i w transport pionowy. Komisja będzie składać się z przedstawicieli Ministerstwa Gospodarki, Handlu i Przemysłu oraz Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury i Turystyki, która we współpracy z prywatnymi firmami opracuje „mapę drogową” rozwoju transportu pionowego w Japonii. Japonia widzi w latających pojazdach, zwłaszcza w samochodach, narzędzie do redukcji emisji oraz zmniejszenia korków ulicznych w większych miastach. Kraj ten znajduje się w czołówce państw inwestujących w przedsiębiorczość i technologie. Na rynku jest wiele start-upów oraz firm pracujących na tym rodzajem transportu, jednak jak dotąd poczyniono niewielkie postępy w sferach, np. postawy legislacyjnej i bezpieczeństwa lotu. Suga wyraził nadzieję, że latające samochody będą przede wszystkim odgrywać dużą rolę na obszarach górskich i na odległych wyspach, a także podczas klęsk żywiołowych. W Japonii funkcjonuje grupa wolontariuszy i aktywistów „Cartivator”, pracujących w przemyśle samochodowym i lotniczym, której celem jest zademonstrowanie prototypu latającego pojazdu podczas ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2020 roku. Będzie to pierwszy, poważny test dla japońskich producentów i władz Japonii. Nie tylko Japońscy decydenci widzą przyszłość w latających pojazdach. Obecnie francuski producent Airbus testuje jednoosobowy pojazd latający od stycznia bieżącego roku. Niedawno informowaliśmy o ambitnych planach firmy Uber Technologies – podczas drugiego corocznego szczytu Uber Elevate w Los Angeles został zaprezentowany prototyp latającej taksówki produkcji Ubera. Według firmy latające pojazdy będą przyszłością komunikacji miejskiej i zastąpią obecne usługi naziemne firm taksówkarskich. Specjaliści i eksperci zajmujący się tematyką transportu pionowego podkreślają, że większym problemem w rozwoju latających samochodów nie jest samo wynalezienie i zastosowanie technologii, ale kwestie legislacyjne i zapewnienia bezpieczeństwa lotu. Niezbędne są zaawansowane systemy nawigacyjne, które zabezpieczą trasę lotu w przypadku rozwinięcia dużych flot samochodów latających. Można spotkać się z opiniami, że rewolucja związana z latającymi pojazdami rozpocznie się od razu od modelu „transport as a service”, gdzie wyzwania związane z bezpieczeństwem zostaną rozszerzone o autonomiczny system poruszania się pojazdu bez udziału kierowcy. Źródło: Japan Times, AutoGen.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.