Elektromobilność Gdzie te naklejki Panie Premierze? 20 lipca 2018 Elektromobilność Gdzie te naklejki Panie Premierze? 20 lipca 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Od czasu wejścia w życie ustawy o elektromobilności i paliwach kopalnych minęło już prawie 5 miesięcy. Zmiany legislacyjne uchwalone przez obecny rząd miały przyczynić się do upowszechnienia transportu elektrycznego w Polsce. Reklama „Elektromobilność może stać się napędem nowoczesnej gospodarki, przyczynić się do wzrostu innowacyjności w sektorze energetycznym oraz stanowić skuteczne narzędzie w walce z zanieczyszczeniem powietrza”, zapowiadał minister Krzysztof Tchórzewski. Według wizji premiera Morawieckiego już w 2025 roku na naszych drogach będzie jeździło milion samochodów elektrycznych. Nie ma jednak postępu w realizacji założeń ustawy. Doskonale to widać na przykładzie szumnie zapowiadanego pomysłu oznakowania aut z napędem alternatywnym. Specjalne naklejki przeznaczone dla posiadaczy samochodów z napędem elektrycznym, wodorowym, a także CNG i LNG miały ułatwiać służbom miejskim identyfikację uprzywilejowanych pojazdów. Dzięki temu kierowcy bez obawy o nałożenie mandatu mogliby poruszać się w specjalnych strefach, na buspasach, a także parkować w sposób całkowicie darmowy. Niestety, mimo że naklejki miały być dostępne już od 1 lipca, nadal ich nie widać. Zapytania kierowane do resortów odpowiedzialnych za wdrażanie ustawy przez dziennikarzy portalu autokult.pl trafiły w próżnię. Nikt nie był w stanie określić daty wdrożenia w życie najprostszego z punktów zawartych w ustawie. Co gorsza, wszyscy z zapytanych o sprawę przedstawicieli resortów energii i infrastruktury uznawali kierowane w swoją stronę pytanie za błędnie zaadresowane. Wnioski pozostawiamy czytelnikom. Źródło: autokult.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.