Wiadomości OZE Pekin wyznacza więcej dróg do testów autonomicznych pojazdów 25 września 2018 Wiadomości OZE Pekin wyznacza więcej dróg do testów autonomicznych pojazdów 25 września 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Władze stolicy Chin postanowiły zwiększyć ilość dróg, na których firmy będą mogły testować autonomiczne samochody i autobusy. Decyzja została podjęta w związku z planami przyśpieszenia rozwoju technologii autonomicznej jazdy. Reklama Trasy do testów będą się znajdowały w dzielnicy Fangshan w południowo-zachodniej części Pekinu. Miejska Komisja ds. Transportu zarządziła, aby pojazdy wyznaczone do testów posiadały tymczasowe tablice rejestracyjne. Podmioty testujące będą musiały w wyznaczonych obszarach przejechać minimum 5 tysięcy kilometrów w celu oceny zaawansowania technologii użytych w pojazdach oraz zidentyfikowania obszarów niezbędnych do poprawy, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa. Kierowcy, którzy będą nadzorować testy pojazdów, wcześniej będą musieli odbyć ponad 50-godzinne szkolenia. Władzom zależy przede wszystkim na bezpieczeństwie. Chcą mieć pewność, że osoby nadzorujące będą mogły w każdej chwili przejąć kontrolę w razie nieprzewidzianej sytuacji. W marcu bieżącego roku Pekin oddał do użytku 33 drogi do testowania nowych technologii transportowych. Już od dawna wiadomo, że połączenie elektromobilności z technologią autonomicznej jazdy zrewolucjonizuje rynek motoryzacyjny, światowy transport oraz naszą cywilizację. Modelem biznesowym TAAS, czyli Transport as a Service, są zainteresowane chińskie koncerny internetowe, chcące usprawnić swoje usługi w Państwie Środka. Więcej informacji: Chińscy giganci internetowi walczą o rynek pojazdów autonomicznych. Źródła: Reuters, autonewschina.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.