Pekin wyznacza więcej dróg do testów autonomicznych pojazdów

Władze stolicy Chin postanowiły zwiększyć ilość dróg, na których firmy będą mogły testować autonomiczne samochody i autobusy. Decyzja została podjęta w związku z planami przyśpieszenia rozwoju technologii autonomicznej jazdy.

Trasy do testów będą się znajdowały w dzielnicy Fangshan w południowo-zachodniej części Pekinu. Miejska Komisja ds. Transportu zarządziła, aby pojazdy wyznaczone do testów posiadały tymczasowe tablice rejestracyjne.

Podmioty testujące będą musiały w wyznaczonych obszarach przejechać minimum 5 tysięcy kilometrów w celu oceny zaawansowania technologii użytych w pojazdach oraz zidentyfikowania obszarów niezbędnych do poprawy, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa.

Kierowcy, którzy będą nadzorować testy pojazdów, wcześniej będą musieli odbyć ponad 50-godzinne szkolenia. Władzom zależy przede wszystkim na bezpieczeństwie. Chcą mieć pewność, że osoby nadzorujące będą mogły w każdej chwili przejąć kontrolę w razie nieprzewidzianej sytuacji.

W marcu bieżącego roku Pekin oddał do użytku 33 drogi do testowania nowych technologii transportowych.

Już od dawna wiadomo, że połączenie elektromobilności z technologią autonomicznej jazdy zrewolucjonizuje rynek motoryzacyjny, światowy transport oraz naszą cywilizację. Modelem biznesowym TAAS, czyli Transport as a Service, są zainteresowane chińskie koncerny internetowe, chcące usprawnić swoje usługi w Państwie Środka. Więcej informacji: Chińscy giganci internetowi walczą o rynek pojazdów autonomicznych.

Źródła: Reuters, autonewschina.com

Dodaj komentarz

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

Czytaj więcej:

Zmniejszona absorpcja CO2 w lasach deszczowych – czy taki scenariusz jest możliwy?

Drzewa są społecznie postrzegane jako nasz potężny sojusznik zmniejszający emisję dwutlenku węgla. Bywa jednak, że ich rola jest przeceniana, bo szacunki odnoszą się jedynie do liczby i wieku drzew (czy drzewostanu). Tymczasem zdolność absorpcyjna zależy od wielu czynników. Nie jest stała, co pokazują ostatnie badania naukowe dotyczące lasów deszczowych Amazonii.