Wiadomości OZE E.Leclerc wycofuje plastikowe artykuły jednorazowego użytku 11 października 2018 Wiadomości OZE E.Leclerc wycofuje plastikowe artykuły jednorazowego użytku 11 października 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Wielkie sieci handlowe sukcesywnie wycofują ze swojego asortymentu plastikowe przedmioty jednorazowego użytku. Proekologiczne zmiany mające na celu eliminację nadmiaru plastiku wprowadzają już m.in. Kaufland i Carrefour, a także sieć kawiarni Starbucks. Powyższe grono powiększyło się niedawno o kolejnego przedstawiciela – francuską sieć hipermarketów E.Leclerc. Reklama Grupa E.Leclerc zakomunikowała, że planuje wycofać ze sprzedaży plastikowe artykuły jednorazowego użytku, takie jak: talerzyki, sztućce, kubki, a także słomki i patyczki do uszu. Planowane zmiany zostaną wprowadzone w sklepach sieci w Polsce do 2020 roku. Prawdopodobnie plastikowe artykuły zastąpią odpowiedniki z przyjaznej dla środowiska tektury. „Decydując się na ten krok, pokazujemy, że nie tylko reagujemy na wzrost świadomości konsumenckiej, ale chcemy również uczestniczyć w jej budowaniu. Wierzymy, że dzięki tej decyzji wpłyniemy na postawy naszych klientów oraz w konsekwencji – na zmniejszenie zanieczyszczenia mórz i oceanów”, podkreślił Jean-Philippe Magré, prezes zarządu sieci handlowej E.Leclerc Polska, przywoływany przez portal wirtualnemedia.pl. Równocześnie sieć będzie rozwijała swoją ofertę związaną ze zdrową żywnością – zmiany dotkną przede wszystkim marek własnych. Oprócz poszerzenia asortymentu skierowanego do osób preferujących kuchnię roślinną lub cierpiących na nietolerancję glutenu, E.Leclerc rozszerzy ofertę ekologicznej chemii gospodarczej. Powyższe działanie stanowi reakcję na przeprowadzone na zlecenie francuskiej sieci badania Nielsena, dotyczące preferencji konsumenckich Polaków. Wynika z nich, że polscy klienci w porównaniu do pozostałych mieszkańców Europy są bardziej świadomi znaczenia zdrowego odżywiania, a dwóch na trzech jest w stanie zapłacić więcej za produkty ekologiczne, pozbawione barwników i sztucznych dodatków. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.