Geotermia Carrefour Polska inwestuje w instalacje OZE 06 listopada 2018 Geotermia Carrefour Polska inwestuje w instalacje OZE 06 listopada 2018 Przeczytaj także Fotowoltaika Gdzie w Polsce zainstalować fotowoltaikę? Najlepsze lokalizacje Wydajność instalacji fotowoltaicznej jest zależna od kilku czynników, m.in. od lokalizacji. Zależnie od umiejscowienia budynku, szerokości geograficznej i pory roku, ilość promieni, które docierają do paneli PV jest różna. W których miejscach Polski instalacja jest najbardziej wydajna? Jak duże znaczenie ma lokalizacja dla wydajności fotowoltaiki? O te kwestie zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy. OZE Ciepło z kanałów? Już wkrótce to możliwe Charakterystyczne londyńskie obiekty, takie jak Pałac Westminsterski i Downing Street, będą ogrzewane za pomocą nadmiaru ciepła wytwarzanego przez metro, kanały i rzekę Tamizę. “Te nowe niskoemisyjne sieci ciepłownicze będą korzystać z lokalnych źródeł ciepła odpadowego, dostarczając czystą i niedrogą energię” – zapowiedział radny Partii Pracy. Od dłuższego czasu Carrefour Polska realizuje plan modernizacji i przebudowy własnych sklepów. Jednym z elementów tego procesu jest wdrażanie coraz większej ilości ekologicznych rozwiązań, takich jak energetyka odnawialna. W związku z tym sieć buduje w naszym kraju własne instalacje OZE – systemy fotowoltaiczne i geotermalne. Reklama W tym roku firmie udało się remodelować osiem sklepów należących do sieci m.in. w Płocku, Olkuszu, Starachowicach, Ostrowcu i Toruniu. We wszystkich tych miejscach zastosowano nowe, energooszczędne i ekologiczne rozwiązania. Na przykład w chłodniach jako czynnik chłodniczy zastosowano CO2, zamiast szkodliwych freonów. Zmieniono też oświetlenie na energooszczędne. „Tradycyjne oświetlenie zastąpione zostało energooszczędnymi lampami LED, które w każdym ze sklepów pozwalają zmniejszyć zużycie energii elektrycznej o około 20-30%”, komentuje dyrektor działu aktywów, Paweł Dolański. Carrefour Polska ma obecnie 89 hipermarketów i ponad 150 supermarketów. Sukcesywnie od 2014 roku poddawane są one modernizacjom. „Od momentu wdrożenia strategii zmodernizowaliśmy już około 75% funkcjonujących na rynku obiektów Carrefour”, opowiada Dolański. Wkrótce otwarty zostanie kolejny odnowiony obiekt, tym razem w Szczecinie. Do końca roku rozpoczęty ma być także remodeling sklepów sieci w Białej Podlaskiej i Zamościu. W wybranych miejscach, wraz z modernizacją swoich obiektów, sieć inwestuje także w energetykę odnawialną i buduje systemy fotowoltaiczne lub geotermalne. Firma postawiła również na poprawę wydajności logistyki, by zredukować poziom emisji. Dzięki nowemu systemowi zarządzania transportem samochody dostawcze Carrefoura przejechały w tym roku o dwa miliony kilometrów mniej niż w zeszłym roku. W Polsce firma posiada niemalże 900 sklepów i 40 stacji paliw. Na świecie jest ich aż 12300 w ponad 30 krajach świata. Sieć zatrudnia 380 tysięcy osób i obsługuje ponad 100 milionów klientów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.