Wiadomości OZE Tesla intensyfikuje rozwój infrastruktury produkcyjnej i usługowej 13 listopada 2018 Wiadomości OZE Tesla intensyfikuje rozwój infrastruktury produkcyjnej i usługowej 13 listopada 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Po odnotowaniu zysku w trzecim kwartale bieżącego roku Tesla złożyła do Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd raport uzupełniający. Najnowsze plany przedsiębiorstwa motoryzacyjnego koncentrują się na dalszym rozwoju, szczególnie w obszarach infrastruktury produkcyjnej i usługowej. Reklama Wygląda na to, że Tesla wraca do formy, a inwestorzy są zadowoleni z wyników z ostatnich 3 kwartałów tego roku. Jednocześnie firma twierdzi, że dąży do większej „efektywności kapitałowej„, szczególnie w swojej fabryce samochodów elektrycznych w Fremont w Kalifornii, gdzie powstaje Model 3. W oficjalnym raporcie firmy możemy przeczytać: „W 2019 r. spodziewamy się dalszego zwiększania wskaźnika produkcji Modelu 3 w naszej fabryce w Fremont, przy jednoczesnym ograniczeniu dodatkowych nakładów inwestycyjnych. Kontynuując rozbudowę istniejących mocy produkcyjnych, wprowadzając nowe produkty, rozbudowując sklepy detaliczne, centra serwisowe, mobilne serwisy naprawcze i sieć doładowań, będziemy nadal wykorzystywać nasze rosnące doświadczenie i wiedzę z poprzednich i obecnych platform produktowych.” Innymi słowy, Tesla chce rozsądniej rozdysponować swoje pieniądze. Jednocześnie firma jest gotowa wydać od 2,5 do 3 miliardów na swoje nowe gigafabryki, w których będą produkowane między innymi baterie litowo-jonowe. Poza zwiększeniem zdolności produkcyjnych zarówno samochodów elektrycznych, jak i akumulatorów oraz ogniw akumulatorowych, Tesla chce poprawić swoją sieć usług. CEO Elon Musk ogłosił na Twitterze ekspansję na nowe regiony świata. Ma on nadzieję na: „częściową obecność w Indiach, Afryce i Ameryce Południowej pod koniec przyszłego roku, i szerszą ekspansję w 2020 roku„. Co więcej, Musk powiedział, że wezwał również zespoły serwisowe do rozszerzenia swoich istniejących lokalizacji na wszystkie regiony Ameryki Północnej, Europy Wschodniej, Chin i Japonii do końca przyszłego roku. Tymczasem Europa nadal oczekuje wprowadzenia Modelu 3. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.