Wiadomości OZE Druga fabryka LG Chem w Polsce. Koreański producent baterii wyda 5,8 mld zł 04 grudnia 2018 Wiadomości OZE Druga fabryka LG Chem w Polsce. Koreański producent baterii wyda 5,8 mld zł 04 grudnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. LG Chem buduje drugą w Polsce fabrykę baterii litowo–jonowych do samochodów elektrycznych. Inwestycja ma powstać pod Wrocławiem, a budowa ruszyć już w czerwcu przyszłego roku. Reklama W Polsce powstaje druga fabryka LG Chem – koreańskiego producenta baterii do e-aut. Jak podaje „Puls Biznesu”, koszt inwestycji to w sumie 5,8 mld zł. Pierwsza fabryka znajduję się w Kobierzycach, druga ma powstać nieopodal Wrocławia. Jednym z czynników decydujących o wyborze lokalizacji jest dostęp do wykwalifikowanej kadry. Budowa fabryki to efekt wysokiej ilości zamówień i dużego zapotrzebowania na baterie litowo-jonowe. „Mamy tak dużo zamówień, że nie wystarczą nam moce zakładu w Kobierzycach. Budowa nowej fabryki musi ruszyć do czerwca przyszłego roku. Na zaawansowanym etapie są plany dotyczące kolejnego zakładu, który najprawdopodobniej będzie zlokalizowany w Polsce. Decyzję ogłosimy być może jeszcze w tym roku” – mówi In Yong Shim, prezes LG Chem Wrocław Energy. Prezes LG dodaje, że skala inwestycji będzie podobna do tej w Kobierzycach. Do pierwszej fabryki w 2016 r. koreański producent przewidział 1,3 mld zł inwestycji i stworzenie 729 miejsc pracy. Rok później został ogłoszony drugi etap, w którym zwiększono inwestycje o 4,5 mld zł i o 810 miejsc pracy. Baterie z Kobierzyc trafiają do prawie wszystkich producentów samochodów elektrycznych, m.in. do Daimlera, Porsche, Volvo, Audi, Renaulta i Jaguara. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.