Wiadomości OZE Samochody elektryczne zmagazynują energię i zrównoważą jej podaż w razie potrzeby 17 lipca 2019 Wiadomości OZE Samochody elektryczne zmagazynują energię i zrównoważą jej podaż w razie potrzeby 17 lipca 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. National Grid przewiduje, że do 2050 roku 35 mln samochodów elektrycznych będzie dostarczać w razie potrzeby energię elektryczną do sieci – donosi The Guardian. Reklama Prognozy energetyczne dalekiego zasięgu brytyjskiego operatora sieci przewidują, że inteligentne systemy ładowania wykorzystają algorytmy, aby pomóc samochodom w zrównoważeniu popytu i podaży w sieci, przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu energii odnawialnej. Okazało się, że flota samochodowa typu plug-in może zmagazynować nawet jedną piątą energii elektrycznej wytwarzanej przez panele słoneczne w Wielkiej Brytanii. Ten scenariusz spowodowałby, że realnym stanie się ambitny cel Zjednoczonego Królestwa, czyli obniżenie emisji do zera do 2050 roku. Prognoza jest jednym z pięciu przyszłych scenariuszy przewidzianych przez National Grid, które mają pomóc decydentom i branży energetycznej w kształtowaniu przyszłego koszyka energetycznego. We wszystkich scenariuszach operator przewiduje, że pojazdy elektryczne staną się najpopularniejszą formą transportu między 2030, a początkiem lat 40. XX wieku. Przewiduje również, że wiele domów i społeczności będzie generować własną energię elektryczną za pomocą paneli słonecznych lub projektów mikroinstalacji wiatrowych . Tymczasem na brytyjskich drogach jest mniej niż 200 000 pojazdów elektrycznych, co oznacza, że spełnienie ambitnych prognoz wymagałoby znacznego przyspieszenia planów budowy stacji ładowania samochodów i skokowej zmiany zachowań klientów. W raporcie stwierdzono, że konieczne są natychmiastowe działania w sektorach energii elektrycznej, gazu, ciepła i transportu „w znacznie większej skali niż zakładano w którymkolwiek z naszych głównych scenariuszy”. Raport National Grid przewiduje również, że cel zerowy netto będzie wymagał, aby domy zużyły co najmniej jedną trzecią mniej energii na ogrzewanie niż obecnie i odeszły od wykorzystywania gazu ziemnego w kotłach i grzejnikach. Do 2050 r. należy zainstalować ponadto co najmniej 7 hybrydowych pomp ciepła, które częściowo opierają się na energii odnawialnej. System gazowy w Wielkiej Brytanii powinien być również zasilany wodorem, a nie typowym gazem bogatym w metan, aby zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych. Ostrzeżenie pojawia się w tym samym tygodniu, w którym rządowi doradcy ds. Klimatu skrytykowali ministrów za realizację tylko jednej z 25 polityk redukcji emisji, które uważali za kluczowe dla 2018 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.