Wiadomości OZE Sprzedaż Tesli w Chinach wzrosła w tym roku o 40% 21 sierpnia 2019 Wiadomości OZE Sprzedaż Tesli w Chinach wzrosła w tym roku o 40% 21 sierpnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Przez pewien czas wydawało się, że chiński rynek jest dla Tesli trudny. Po początkowych problemach z przebiciem się i „powolnej” sprzedaży koncern motoryzacyjny zanotował progres. Potem nastąpił kilkumiesięczny kryzys. Teraz wiadomości znów są pozytywne. Sprzedaż w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 roku wzrosła aż o 40% w porównaniu z poprzednim półroczem. Reklama Sprzedaż Tesli w Chinach ciężko uznać za stabilną. Zależy to od wielu czynników, nie tylko od konkurencji, cen, ale nawet od geopolityki. Gdy w 2017 roku Tesla zarobiła w Chinach ponad 2 mld dolarów, podwajając sprzedaż i rozbudowując infrastrukturę stacji ładowania, wydawało się, że wszystko idzie w dobrą stronę. Potem pojawiły się problemy. Ostatnie wyniki sprzedażowe Tesli W drugiej połowie 2018 roku wybuchła „wojna” handlowa pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Chinami. Okazało się, że ma to bezpośrednie przełożenie na sprzedaż pojazdów elektrycznych Tesli. Pojawiły się doniesienia, że w drugiej połowie roku wyniki sprzedaży znacznie spadły. Sytuacja zmieniła się w 2019 roku. W raporcie ujawniono, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku sprzedaż wzrosła o 40%. Wprowadzenie Tesla Model 3 podniosło sprzedaż na wielu rynkach, jednak dla koncernu najważniejsze poza USA są Norwegia oraz Chiny. Aby umocnić swoją pozycję, Tesla buduje w Szanghaju zakład produkcyjny Gigafactory. To będzie pierwszy obiekt w tym kraju w całości należący do zagranicznego producenta pojazdów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.