Elektromobilność Tesla z dostawami baterii od LG Chem 02 września 2019 Elektromobilność Tesla z dostawami baterii od LG Chem 02 września 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Tesla planuje zakup akumulatorów od LG Chem do produkcji samochodów elektrycznych w Chinach. Agencje medialne powołują się na wewnętrzne źródła potwierdzające transakcję, która miałaby wpływ zarówno na produkcję Modelu 3, jak i na przyszłego Modelu Y. Reklama Źródła Bloomberga i Reutersa podają, że dostawa baterii będzie ograniczona do pojazdów produkowanych w fabryce Gigafactory 3 w pobliżu Szanghaju. Transakcja będzie ważnym krokiem w rozwoju Tesli, która do tej pory współpracowała wyłącznie z Panasonic. Reuters podaje, że według zdobytych informacji LG Chem zgodził się już dostarczyć baterie do chińskiej fabryki Tesli. Jednak nie podano żadnych szczegółów. LG Chem obecnie produkuje płaskie ogniwa typu pouch, jednak na potrzeby Tesli dostarczy ogniwa o strukturze cylindrycznej – ogniwa 2170 (21 milimetrów średnicy i 70 milimetrów długości), które są wykorzystywane w Modelu 3. Według nieoficjalnych informacji początkowo Tesla wykorzysta baterie od Panasonic, żeby później zastąpić je lokalnie produkowanymi ogniwami od LG Chem. Kalifornijska firma planuje również współpracę z chińskim Contemporary Amperex Technology. Źródło: electrive.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.