Elektromobilność Hulajnogi elektryczne: nowe prawo wiosną 21 października 2019 Elektromobilność Hulajnogi elektryczne: nowe prawo wiosną 21 października 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Urzędujący jeszcze minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk zapowiedział regulację prawną zasad ruchu urządzeń transportu osobistego (UTO). Chodzi tutaj przede wszystkim o hulajnogi elektryczne. Minister Andrzej Adamczyk zapowiada – wiosną. Reklama Nie spodziewaliśmy się, że efektem konsultacji społecznych będzie tak dużo uwag i tak dużo różnorakich propozycji. One są dzisiaj szczegółowo analizowane. Chcielibyśmy, aby przepisy (dotyczące UTO) weszły w życie wiosną przyszłego roku. Mamy nadzieję, że projekt tej ustawy będzie jednym z pierwszych, którym będzie zajmował się rząd i Sejm – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Propozycje w postaci pakietu rozwiązań przedstawiono ministerstwu już w czerwcu. Proponowano w nich, aby hulajnogi poruszały się po chodnikach tylko wtedy, gdy nie będzie wyznaczonej drogi rowerowej, a dopuszczalna prędkość na jezdni obok chodnika będzie wyższa niż 30 km/h. Co więcej, hulajnoga ma być traktowana tak jak rower. Oznacza to, że obowiązkiem kierującego będzie w ogóle poruszanie się po drogach rowerowych. Z kolei podczas jazdy po chodnikach będzie i musiał zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym. Ponadto, elektryczną hulajnogą będzie mogła poruszać się tylko jedna osoba. Osoby małoletnie (10 – 18 lat) chcąc korzystać z tych pojazdów, mają posiadać kartę rowerową. Pakiet jednak rozgranicza hulajnogi elektryczne od tych klasycznych, napędzanych siłą mięśni. Użytkownicy tych ostatnich nadal będą traktowani jako piesi. Jeśli te propozycje zostaną zaakceptowane, konieczne będzie wprowadzenie nowelizacji ustawy Prawa o ruchu drogowym oraz ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.