Wiadomości OZE Już 63 proc. mieszkańców Poznania pije kranówkę 25 listopada 2019 Wiadomości OZE Już 63 proc. mieszkańców Poznania pije kranówkę 25 listopada 2019 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Nowe wyniki badań pokazują, że mieszkańcy Poznania coraz chętniej sięgają po kranówkę. Wzrost to efekt działań edukacyjnych, które podejmuje spółka Aquanet, dostawca wody dla Poznania. Reklama Spółka zbadała poziom zużycia kranówki w Poznaniu i może być zadowolona z wyników – coraz więcej mieszkańców wybiera do picia wodę z kranu. W tej chwili używanie kranówki deklaruje 63 proc. ankietowanych. Badanie „Zaufanie do jakości wody dostarczanej przez spółkę Aquanet” jest przeprowadzane co roku. W latach 2013-2018 około 50 proc. respondentów deklarowało picie wody z kranu, 1/3 przyznała, że pije kranówkę często. Z najnowszego raportu wynika, że w 2019 roku nastąpił znaczący wzrost użycia kranówki do picia. W 2018 roku 52 proc. ankietowanych nie kupowało wody butelkowanej i deklarowało picie wody z kranu, w 2019 roku już 63 proc. Dodatkowo wzrosła regularność stosowania kranówki – w 2018 roku było to 29 proc., w 2019 roku już 41 proc. Wzrost został zanotowany we wszystkich grupach wiekowych. Spółka Aquanet prowadzi zajęcia edukacyjne, które mają na celu promowanie nawyku picia wody z kranu. To między innymi program „Plusk” skierowany do najmłodszych – w trakcie zajęć dzieci poznają sekrety produkcji wody. Spółka zapewnia też saturatory podczas wydarzeń kulturalnych i w trakcie upałów. Wody można napić się z biodegradowalnych kubeczków. Firma odpowiada też za instalację poidełek w szkołach, a ostatnio także na lotnisku w Ławicy pasażerowie mogą napić się wody z kranu. Podobne poidełka są już w Warszawie, Krakowie czy Katowicach. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.