Elektromobilność NFOŚiGW rozdaje fundusze na samochody elektryczne i elektroinfrastrukturę 12 grudnia 2019 Elektromobilność NFOŚiGW rozdaje fundusze na samochody elektryczne i elektroinfrastrukturę 12 grudnia 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. 12 milionów złotych na rozwój elektromobilności w polskich gminach. W planach budowy infrastruktury, stacje monitorujące zanieczyszczenie i zakup samochodów elektrycznych. W Warszawie przedstawiciele sześciu samorządów podpisali umowę z NFOŚiGW o dofinansowanie. Łącznie przekazano już pieniądze na 145 projektów. Reklama 11 grudnia, podczas warszawskiej konferencji Elektromobilność – szansa rozwoju polskich samorządów, odbyło się oficjalne podpisanie 6 umów pomiędzy Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej a beneficjentami programu dla samorządów “Gepard II – transport niskoemisyjny, Część 2) Strategia rozwoju elektromobilności”. Nabór do programu trwał od 15 października 2018 do 4 lutego 2019 roku. Fundusz otrzymał 240 wniosków na łączną sumę około 13 milionów złotych. Ponieważ budżet programu wyniósł 12 milionów, ostatecznie wybrano 213 projektów, które zostaną zrealizowane. Beneficjentami mogły zostać powiaty, gminy oraz związki gmin. Przewidziano dotacje w wysokości do 50 do 100 tysięcy złotych. Środki te mają pokryć do 100% całkowitej kwoty kosztów kwalifikowanych. Na wspomnianej konferencji NFOŚiGW zawarł umowę z gminami: Tyczyn (podkarpackie), Czemierniki (lubelskie), Wiśniew (mazowieckie) oraz Skierniewice, Błaszki i Działoszyn (wszystkie trzy leżą w województwie łódzkim). 5 gmin otrzyma 49 tysięcy złotych, Tyczyn 49,2 tys. zł. Wspomniane 6 gmin w swoich projektach przewiduje przede wszystkim budowę stacji ładowania pojazdów elektrycznych. W Działoszynie, Tyczynie i Czemiernikach samorządy chcą zmodernizować infrastrukturę sprzyjającą elektromobilności. Te i pozostałe trzy gminy mają także inwestować w zakup pojazdów zeroemisyjnych, instalacje i zdalne urządzenia monitorujące poziom zanieczyszczeń oraz wprowadzać rozwiązania zachęcające mieszkańców do przejścia na transport elektryczny. Władze Czemiernik mają w planach wybudowanie własnej instalacji fotowoltaicznej. – Nasi beneficjenci zadeklarowali różnorodne elektro-działania, które wpisują się w Program Rozwoju Elektromobilności w ramach Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR). W szczególności chodzi o realizację celów wynikających z Planu Rozwoju Elektromobilności „Energia do przyszłości”, Krajowych ram polityki rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych oraz Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych – powiedział w trakcie uroczystości Wiceprezes NFOŚiGW Artur Michalski. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.