Elektromobilność Streetscooter Work L – dostawczak z fotowoltaicznym dachem 03 lutego 2020 Elektromobilność Streetscooter Work L – dostawczak z fotowoltaicznym dachem 03 lutego 2020 Przeczytaj także Na wodór Wodór bez paliwa. Lublin pokazuje luki w polskiej strategii transportu wodorowego Polska inwestuje miliardy w zeroemisyjny transport publiczny, a miasta chętnie kupują autobusy wodorowe, dzięki wysokim rządowym dotacjom. Jednak projekt z Lublina, który z dnia na dzień ogłosił upadłość, odsłania luki w zarządzaniu transportem wodorowym w Polsce. Chociaż samorządy dostają środki na zakup pojazdów – same muszą opłacić koszty paliwa, którego ceny i dostępność stają się kluczową barierą. Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Streetscooter zaprezentowało zmodyfikowaną wersję elektrycznego samochodu dostawczego. Nowy model posiada fotowoltaiczny dach. Uzyskana moc zasili system chłodzenia w części załadunkowej. Reklama Samochód dostawczy z fotowoltaiką na dachu Samochód należy do niemieckiej firmy Streetscooter, założonej z inicjatywy niemieckiego lidera logistycznego – DHL. Ich pierwsza furgonetka o nazwie Work L posiadała napęd wodorowy. Jej dystrybutorem jest należący do Volvo Bluekens, który na ostatnich targach Horecava w Amsterdamie przedstawił nową wersję tego innowacyjnego dostawczaka. Na pojeździe zainstalowano fotowoltaiczny dach, który może składać się z 36, 72 albo 144 ogniw, mono lub polikrystalicznych, w zależności od preferencji kupującego. Kupujący może również zdecydować, jaką będą miały moc. Minimalna wynosi 440, a maksymalna 1400 watów. Pobrana energia trafia do specjalnego akumulatora o napięciu 12 lub 24 volt. Z niego prąd będzie bezpośrednio pobierany do układu chłodzenia części załadunkowej. Ciężarówka emituje tylko parę wodną, wytwarza energię elektryczną i ma zasięg do 1000 km Samochód będzie dostępny tylko w Niderlandach, gdzie kładzie się nacisk na łączenie motoryzacji z energią słoneczną. W przyszłym roku firma Lightyear chce zaprezentować samochód całkowicie zasilany dzięki niej. Według ich ostatniego komunikatu jedna godzina ładowania zapewnia przejazd 12 km. Źródło: pv-magazine.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.