Elektromobilność General Motors wprowadzi na rynek wydajny i tani akumulator 24 marca 2020 Elektromobilność General Motors wprowadzi na rynek wydajny i tani akumulator 24 marca 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. General Motors oświadczył, że w planach na najbliższe miesiące ma wprowadzenie nowoczesnego i wydajnego akumulatora „Ultium”. Jego zasięg będzie nieco większy niż u Tesli, a cena atrakcyjniejsza – niższa od tych, które obowiązują obecnie. Reklama General Motors przy współpracy z LG Chem wyprodukował unikalne baterie do samochodów elektrycznych. Mają być zastosowane już w modelach Cruise Origin i SUV-ie Cadillac. Czym wyróżniają się na tle konkurencji? Nawet do 644 km na jednym ładowaniu Baterie „Ultium” składają się z dużych ogniw w torebkach, składowanych poziomo lub pionowo, co pozwala zaoszczędzić miejsce. Ogniwa NCMA 89 zawierają 89 procent niklu, 5 procent kobaltu, 5 procent manganu i 1 procent aluminium. W porównaniu z NCM 811 technologia jest bardziej zaawansowana i wykorzystuje mniej kobaltu.To właśnie ma przełożyć się na ich niską cenę, która według założeń koncernu utrzyma się poniżej 100 dolarów za 1 kWh. Pojemność baterii ma mieścić się w przedziale od 50 do 200 kWh. „Ultium” o największej pojemności pozwolą przejechać na jednym ładowaniu ok. 644 km.. Samochody osobowe zostaną wyposażone w instalacje 400-woltowe obsługujące moc ładowania do 200 kW, a ciężarowe nawet do 350 kW. Dla porównania Tesla Model S posiada akumulator o zasięgu ok. 600 km Technologiczny wyścig wciąż jednak trwa – Tesla ma w planach wprowadzenie baterii o zasięgu przekraczającym 800 km. źródło: interestingengineering.com Fot. główna: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.