Elektromobilność Największe gminy Danii tylko z elektrycznymi autobusami 04 sierpnia 2020 Elektromobilność Największe gminy Danii tylko z elektrycznymi autobusami 04 sierpnia 2020 Przeczytaj także Na wodór NFOŚiGW dofinansuje zielone autobusy w Koninie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przekaże w formie dotacji i pożyczek ponad 40 mln zł dofinansowania na zakup 11 nowych autobusów dla Konina. Rozwój zeroemisyjnego transportu w polskich miastach jest współfinansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Sześć największych gmin w Danii od 2021 roku będzie kupowało tylko elektryczne autobusy miejskie. Podpisano już wiążącą umowę o współpracy klimatycznej z duńskim Ministerstwem Transportu. Reklama Jedna czwarta miejskiego transportu Danii będzie bezemisyjna Do zakupu wyłącznie bezemisyjnych autobusów zobowiązały się Kopenhaga, Aarhus, Odense, Aalborg, Vejle i Frederiksberg. Według duńskiego Ministerstwa Transportu gminy te odpowiadają aż za jedną czwartą całego publicznego transportu autobusowego. Spośród 3330 autobusów miejskich, które kursują w całej Danii, około 800 jeździ ulicami sześciu wymienionych obwodów. – Jest więc całkiem naturalne, że powinny one być siłą napędową transformacji transportu publicznego – skomentował Benny Engelbrecht, minister transportu. Autobusy, jakie pojawią się na ulicach duńskich gmin, będą wyposażone w zasilanie akumulatorowe. Część z nich ma być napędzana wodorowymi ogniwami paliwowymi. Engelbrecht liczy, że do inicjatywy przyłączą się inne miasta w kraju. Kopenhaga przyśpiesza działania Kopenhaga jest już w trakcie wycofywania miejskich autobusów z silnikiem diesla. Jeszcze przed zawarciem obecnego porozumienia, stolica Danii starała się zamawiać wyłącznie elektryczne autobusy miejskie. Skandynawska metropolia podjęła zobowiązania z jedenastoma innymi dużymi miastami z sieci C40. W jego ramach elektryki po ulicach duńskiej stolicy miały jeździć od 2025 roku. Obecne porozumienie znacznie przyśpieszy te działania. Źródło: electrive.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.