Elektromobilność Nissan umożliwia płacenie prądem za parkowanie 13 sierpnia 2020 Elektromobilność Nissan umożliwia płacenie prądem za parkowanie 13 sierpnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Kierowcy pojazdów elektrycznych zamiast płacenia jenami za postój na miejscu parkingowym, mogą oddać do sieci energię z samochodu. Takie udogodnienie znajdziemy przy pawilonie Nissana w Jokohamie. Budynek otwarto dla zwiedzających na początku sierpnia. W ten sposób marka świętuje jubileusz dziesięciolecia wprowadzenia na rynek Nissana Leaf. Reklama Elektro-pawilon Nissana Pawilon ekspozycyjny Nissana ma powierzchnię 10 000 m2. Zasila go zamontowana na dachu instalacja fotowoltaiczna oraz hydroenergia. W jego wnętrzu przedstawiono innowacyjne rozwiązania technologiczne w zakresie elektromobilności i infrastruktury. Można tam na przykład skorzystać z kawiarni Nissan Chaya Cafe, którą po części zasilają akumulatory podłączonych Nisssanów Leaf. Jest to zasługa specjalnych technologii Nissan Energy Share i Nissan Energy Storage, które pozwalają na zmianę zastosowania zmagazynowanej w samochodach energii. – Pawilon jest miejscem, w którym klienci mogą zobaczyć, poczuć i zainspirować się naszą wizją społeczeństwa i mobilności w najbliższej przyszłości. W miarę, jak świat będzie przechodził na elektryczną mobilność, pojazdy elektryczne będą integrować się ze społeczeństwem w sposób dalece wykraczający poza transport – powiedział Makoto Uchida, prezes Nissana. Więcej technologii od Nissana Zwiedzający pawilon w Jokohamie mogą skorzystać z jazdy testowej elektrycznym crossoverem japońskiej marki – Nissanem Ariya. Na miejscu zaprezentowano również działanie systemu wspomagania kierowcy ProPILOT oraz przedstawioną na ostatnich targach CES, technologię Invisible-to-Visible (I2V). Ma ona zbierać informacje z sieci i otoczenia samochodu, aby lepiej przewidzieć sytuację na drogach podczas jazdy. Przedstawione w ekspozycyjnym pawilonie Nissana rozwiązania wpisują się w strategię Nissan NEXT. Do końca 2023 roku marka chce osiągnąć sprzedaż samochodów elektrycznych na poziomie miliona egzemplarzy rocznie. źródło: orpa.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.