Ochrona środowiska Żegluga jest ogromnym źródłem zanieczyszczeń. Nadchodzą kluczowe zmiany 21 października 2020 Ochrona środowiska Żegluga jest ogromnym źródłem zanieczyszczeń. Nadchodzą kluczowe zmiany 21 października 2020 Przeczytaj także Ochrona środowiska Greenpeace złożył skargę na Polskę do Komisji Europejskiej o dewastację rzek Dziesięć aktywistów i aktywistek, które na co dzień działają w Greenpeace, oskarżyło Polskę o naruszenie unijnego prawa w zakresie ochrony polskich rzek. Sprawą ma zająć się Komisja Europejska. Ochrona środowiska Naukowcy uczą ptaki… latać! Wszystko po to, by ocalić zagrożony gatunek Ibis grzywiasty zniknął z Europy ok. 400 lat temu. Teraz, dzięki wsparciu naukowców i hodowców wraca, jednak młode osobniki nie znają tras migracyjnych, którymi wędrowali ich przodkowie. Dlatego grupa biologów postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce i samodzielnie pokazać zwierzętom drogę z Austrii do ciepłej Hiszpanii. Jak to robią? Organizacje pozarządowe z USA wydały oświadczenie dotyczące rozmów w Międzynarodowej Organizacji Morskiej ONZ (IMO), które mają się odbyć w przyszłym tygodniu. W dokumencie stwierdzają one, że wstępna strategia IMO z 2018 roku, związana z redukcją emisji gazów cieplarnianych, może zostać podważona przez niewielką liczbę krajów. Wszystko za sprawą żeglugi. Reklama Redukcja emisji w żegludze 19 października rozpoczęły się obrady Międzynarodowej Organizacji Morskiej ONZ, podczas których poruszany jest temat nadmiernej emisji gazów cieplarnianych ze statków. Dyskusje mają zakończyć się 23 października. Żegluga emituje ponad 1 mld ton dwutlenku węgla rocznie, a wartości te ciągle rosną. To więcej niż wszyscy emitenci razem wzięci, z wyjątkiem krajów pierwszej piątki. Organizacje pozarządowe takie jak Carbon Market Watch, Generation Climate Europe, Green Transition Denmark, NABU, Seas at Risk oraz Transport & Environment uważają, że IMO zamierza wprowadzić regulacje sprzeczne z postanowieniami porozumienia paryskiego z 2015 roku. Kość niezgody Trzy najważniejsze zasady początkowej strategii Międzynarodowej Organizacji Morskiej w zakresie zarządzania gazami cieplarnianymi to: Stwierdzenie, że porozumienie paryskie ma zastosowanie do żeglugi i spedycji. Z tego względu należy podjąć działania zmierzające do redukcji emisji dwutlenku węgla, zgodne z celami temperaturowymi określonymi w porozumieniu paryskim.Priorytetowe traktowanie środków i działań krótkoterminowych, które pozwalają na wdrażanie kolejnych rozwiązań zmniejszających emisję gazów cieplarnianych z żeglugi międzynarodowej. Działania krótkoterminowe w rozumieniu IMO to te, które zostaną wykonane przed 2023 rokiem.Jak najszybsze osiągnięcie maksymalnej emisji gazów cieplarnianych pochodzących z żeglugi międzynarodowej. Zdaniem organizacji prośrodowiskowych, część z krajów członkowskich ONZ spróbuje zablokować tę ustawę i przedłożyć kompromisową propozycję. Według aktywistów zaproponowana alternatywa przyczyniłaby się do wzrostu emisji dwutlenku węgla o 1 mld ton każdego roku przez następną dekadę. Naruszyłoby to porozumienie paryskie. Oświadczenie organizacji – Wzywamy wszystkie kraje do poszanowania trzech ustaleń wstępnej strategii Międzynarodowej Organizacji Morskiej ONZ dotyczącej gazów cieplarnianych z 2018 roku. Nawołujemy także do niepodważania autorytetu Międzynarodowej Organizacji Morskiej oraz jej wysiłków zmierzających do ograniczenia negatywnego wpływu żeglugi na klimat – czytamy w oświadczeniu. – Zdecydowane egzekwowanie i przejrzyste regulacje dotyczące norm emisji dwutlenku węgla w żegludze mogą zminimalizować kosztowne zużycie paliw kopalnych i obniżyć negatywny i niszczycielski wpływ na klimat. Dotyczy to wszystkich krajów, a zwłaszcza tych rozwijających się i najsłabiej rozwiniętych. Johannah Christensen, Dyrektor Zarządzająca Global Maritime Forum, w rozmowie z The New Economy powiedziała: – To nie tyle wyzwanie technologiczne, ponieważ wiele technologii dekarbonizacji żeglugi jest już dostępnych. Wyzwanie polega na podjęciu wspólnych działań w celu zawężenia opcji paliwowych, wykazania rentowności, zlikwidowania luki w konkurencyjności między paliwami konwencjonalnymi a odnawialnymi źródłami energii oraz stworzeniu nowych, zrównoważonych łańcuchów dostaw. Źródło: electrek.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.