Elektromobilność Największa wypożyczalnia samochodów elektrycznych zniknie z mapy Polski? Innogy Go rozważa wycofanie się z rynku 21 października 2020 Elektromobilność Największa wypożyczalnia samochodów elektrycznych zniknie z mapy Polski? Innogy Go rozważa wycofanie się z rynku 21 października 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Właściciel Innogy Go, największej wypożyczalni samochodów elektrycznych na minuty szuka inwestora i planuje wycofanie się z polskiego rynku. Powód? Interes przestał być opłacalny i przynosi duże straty. Reklama Na ulicach zabraknie charakterystycznego BMW i3 Innogy Go posiada w tej chwili najbardziej rozpoznawalną usługę carsharingu w Polsce. Ponad 500 samochodów elektrycznych BMW i3 czekało na wszystkich, którzy będąc w Warszawie i Zakopanem, potrzebowali auta na minuty i chcieli wypróbować możliwości elektryków. Niestety pojazdy te znikną z ulic, jeśli Innogy nie znajdzie inwestora. Postrzegamy ten biznes jako perspektywiczny ze względu na innowacyjny model operacyjny oraz zgodność z najnowszymi trendami rynkowymi: zeroemisyjnego transportu, inteligentnych miast i ekonomii współdzielenia. W najbliższej przyszłości pragniemy skupić się jednak mocniej na obszarach, które są bliższe naszym podstawowym kompetencjom – powiedziała Aleksandra Smyczyńska, dyrektor komunikacji Innogy Polska w rozmowie z portalem WysokieNapiecie.pl − W związku z tym rozważane są różne scenariusze dalszego funkcjonowania elektrycznego carsharingu innogy go!. Jednym z nich jest pozyskanie inwestora, który zapewni jego odpowiedni dalszy rozwój, umożliwiając tym samym pełną realizację jego biznesowego potencjału – podsumowała. Jedną z przyczyn tej decyzji jest zmiana właściciela usługi, którym stał się niemiecki koncern E.ON. Postanowił on skupić się na głównej osi swojej działalności, czyli na dostarczaniu i dystrybucji energii. Carsharing elektryków w Polsce zamiera Innogy Go to nie jedyny usługodawca elektromobilności, który wycofał się z polskiego rynku. W zeszłym roku e-samochody na minuty zniknęły z ulic Wrocławia, Siedlec czy Katowic. Winne są temu koszty utrzymania samochodów, brak dopłat rządowych do elektryków oraz w dalszym ciągu mała popularność tych pojazdów wśród rodaków. Zostało jeszcze trzech największych dostawców tej usługi w Polsce. Miejmy nadzieję, że pozostaną przy swoich biznesach. Źródło: wysokienapiecie.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.