OZE Szwedzki statek towarowy napędzany… wiatrem 21 października 2020 OZE Szwedzki statek towarowy napędzany… wiatrem 21 października 2020 Przeczytaj także OZE Magazyny energii w mieszkaniach są nieopłacalne. Co sprawia, że inwestycja się nie zwraca? Rosnące ceny energii elektrycznej sprawiają, że coraz więcej osób zaczyna interesować się magazynami energii jako sposobem na obniżenie rachunków za prąd. Na rynku pojawiają się firmy, które proponują sprzedaż magazynu do mieszkań lub domów pozbawionych własnych instalacji OZE. To ważne, by wiedzieć, jakie są koszty, zagrożenia i realne korzyści dla konsumentów, które mogą nie być tak atrakcyjne, jak je przedstawiają sprzedawcy. Biomasa Brykiet z łusek słonecznika i biomasa: czy to bardziej ekologiczna alternatywa dla pelletu? Znaczenie biomasy w Polsce rośnie, a w zaktualizowanym Krajowym Planie Energii i Klimatu (KPEiK) została wskazana jako kluczowy element stabilności systemu energetycznego. Jej popularność stawia jednak nowe wyzwania – rosnące ceny pelletu i kotłów oraz ryzyko nadmiernej eksploatacji lasów. Na rynku pojawiają się jednak różne ekologiczne alternatywy, które mają na celu wsparcie gospodarki o obiegu zamkniętym. Niedawno pisaliśmy o ogromnej ilości dwutlenku węgla, jaką wytwarza żegluga. Przyjęcie nowych technologii w sektorze morskim stało się koniecznością. Szwedzki producent przedstawił właśnie jedną z takich innowacji. Statek o napędzie wiatrowym może zmienić sposób, w jaki ładunki przewożone są przez Atlantyk. Reklama Ocean Bird Szwedzki producent statków Wallenius Marine projektuje konstrukcję długą na 198 metrów o nazwie Ocean Bird. Statek będzie służył do transportu samochodów. Na jego pokładzie zmieści się ok. 7 tys. pojazdów, a sama konstrukcja będzie napędzana wiatrem. Kadłub będzie zawierał 5 teleskopowych żagli o wysokości 80 metrów, przypominających wirniki helikopterów. Ekologiczny statek Maksymalna przewidywana prędkość Ocean Bird wyniesie ok. 19 km/h, przez co będzie on wolniejszy niż standardowe statki transportujące samochody (ok. 32 km/h). Z tego powodu przepłynięcie Atlantyku zajmie już nie 7, lecz 12 dni. Wallenius Marine twierdzi jednak, że Ocean Bird będzie emitował 90% mniej dwutlenku węgla niż podobne maszyny napędzane paliwami kopalnymi. Wallenius prowadzi obecnie zaawansowane testy na 7-metrowym modelu statku. Źródło: electrek.com Fot.: Wallenius Marine Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.