Elektromobilność Elektryczne trolejbusy firmy Solaris są już w Norwegii 29 października 2020 Elektromobilność Elektryczne trolejbusy firmy Solaris są już w Norwegii 29 października 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Ładowanie elektryków w Polsce jest jednym z droższych w Europie. Gdzie leży przyczyna? Koszt ładowania samochodu elektrycznego w Polsce jest jednym z najwyższych w Europie. Liczba stacji ładowania stale rośnie, ale problemem są opłaty dystrybucyjne i brak ładowarek przy drogach ekspresowych. Elektromobilność Samochody elektryczne tracą zasięg na mrozie? Zapytaliśmy eksperta Przeciwnicy samochodów elektrycznych wśród minusów tych pojazdów wymieniają ich niską sprawność podczas ujemnych temperatur. Czy rzeczywiście samochody są mniej wydajne na mrozie? Z czego mogą wynikać takie zmiany i jak im zapobiegać? O te kwestie zapytaliśmy eksperta. Zgodnie z umową podpisaną w 2019 roku z przewoźnikiem Keolis Norge AS, firma Solaris Bus & Coach dostarczy w tym roku do norweskiego Bergen 10 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18. Flotę komunikacji miejskiej zasiliły właśnie cztery z nich. Cała dziesiątka pojazdów wyjedzie na norweskie drogi na początku grudnia. Reklama Spis treści ToggleOficjalne powitanie trolejbusówTrollino przyjazne dla środowiskaBezpieczeństwo dla każdegoKomfort dzięki technologii Oficjalne powitanie trolejbusów Trolejbusy Solarisa są przeznaczone do obsługi jedynej zachowanej w Bergen linii trolejbusowej o długości 7,5 km. Nowe pojazdy, podczas oficjalnej ceremonii, powitali burmistrz okręgu Jon Askeland, przedstawiciel rady miasta Thor Håkon Bakke oraz Målfrid Sønstabø, Prezes Zarządu Skyss, instytucji zarządzającej lokalnym transportem publicznym. Trollino przyjazne dla środowiska Trollino 18 napędzane są elektrycznym silnikiem o mocy 240 kW i wyposażone w baterie trakcyjne o pojemności 55 kWh. Dzięki temu pojazdy są w stanie pokonać ponad 11 km bez konieczności korzystania z trakcji. Baterie ładowane są z wykorzystaniem technologii „in motion charging”, czyli możliwości ładowania w czasie jazdy z wykorzystaniem trakcji trolejbusowej. – Z ogromną satysfakcją powitałem nasze pierwsze trolejbusy w Norwegii. Trollino to najnowocześniejsze trolejbusy w Europie. Są łatwe w obsłudze, a za sprawą zainstalowanych baterii mogą funkcjonować również jako autobusy elektryczne. Już niedługo wszystkie 10 nowych pojazdów rozpocznie obsługę pasażerów, powiększając jednocześnie bezemisyjną flotę Solarisów w naszym kraju. Miasto Bergen i przewoźnik Keolis silnie inwestują w przyjazne środowisku rozwiązania w transporcie publicznym i lepszą jakość życia w naszych miastach – skomentował Sverre Skaar, Dyrektor Zarządzający Solaris Norge AS. Bezpieczeństwo dla każdego Trollino 18 oferuje 42 miejsca siedzące – wszystkie wyposażone w pasy bezpieczeństwa. Dzięki pewnym udogodnieniom trolejbusy firmy Solaris będą dostępne i bezpieczne dla każdego pasażera. Dostępność z poziomu niskiej podłogi ułatwi zajęcie miejsca osobom o ograniczonej mobilności. Dodatkowo jedno z siedzeń znajdujących się za kabiną kierowcy może zostać złożone, tym samym tworząc miejsce dla psa przewodnika podróżującego z osobą niewidomą. Dla pasażerów z wózkami dziecięcymi przewidziano dwie zatoki wraz z pasami mocującymi oraz rampę ułatwiającą wjazd na pokład. Trolejbusy są niskopodłogowe i posiadają funkcję przyklęku, która obniża prawą stronę pojazdu o 7 cm podczas postoju na przystanku. Komfort dzięki technologii Podróż Trollino ma być przyjemna i komfortowa, a zadbają o to m.in. klimatyzacja i system informacji pasażerskiej z dwoma monitorami oraz zapowiedziami głosowymi. Dodatkowo trolejbusy wyposażono w monitoring wizyjny. Kamery będą monitorować wnętrze pojazdu, obszar drzwi, a także pomagać przy cofaniu. Nad drzwiami znajdują się także bramki liczące pasażerów. Pojazdy posiadają również specjalny skandynawski pakiet izolacji termicznej, który poprawia komfort cieplny pasażerów oraz zmniejsza zużycie energii przy ujemnych temperaturach powietrza. Co ciekawe, w Trollino znajdziemy także wbudowany alkomat, który kontroluje trzeźwość kierowcy przed uruchomieniem pojazdu. Źródło: solarisbus.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.