Elektromobilność Polska elektryczna terenówka na Rajdzie Dakar 15 lutego 2021 Elektromobilność Polska elektryczna terenówka na Rajdzie Dakar 15 lutego 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Samochody elektryczne tracą zasięg na mrozie? Zapytaliśmy eksperta Przeciwnicy samochodów elektrycznych wśród minusów tych pojazdów wymieniają ich niską sprawność podczas ujemnych temperatur. Czy rzeczywiście samochody są mniej wydajne na mrozie? Z czego mogą wynikać takie zmiany i jak im zapobiegać? O te kwestie zapytaliśmy eksperta. Elektromobilność Tylko 6% sprzedawanych samochodów to pojazdy elektryczne. Czy UE osiągnie swój cel na 2030 rok? Według ambitnych założeń Unii Europejskiej, transport ma być całkowicie bezemisyjny już za 25 lat. Jednak, jak wskazują statystyki, jesteśmy daleko od tego celu. Jak do tej pory na drogach królują diesel i benzyna. Końcem 2018 roku Innovation AG zaprezentowało Sokoła 4×4 – pierwszą w 100% elektryczną terenówkę stworzoną metodą ekokonwersji. Sokół zasila flotę kilku jednostek w Polsce – w tym Karkonoskiego Parku Narodowego. Reklama Pomysłowi i postępowi Spółka Innovation AG ma się czym pochwalić. Sokół 4×4 to niewątpliwie krok milowy w kierunku przemiany transportu napędzanego konwencjonalnymi paliwami na niskoemisyjny napęd. Elektryczny jeep, jak podają członkowie spółki, miał wystartować na początku roku w rajdzie Dakar, jednak plany organizatorów wyścigu musiały zostać odłożone na przyszłość. Jednak ten rok nie był stracony dla polskiej spółki. Bowiem Innovation AG zrealizował inne plany. Samochody zasilają flotę w Karkonoskim Parku Narodowym, pomagają w realizacji pracy na „ostatniej mili” dla InPostu oraz przemieszczają się na terenie kopalni KGHM. Co więcej, pod koniec 2020 roku w Hubie Innowacji Innovation AG powstało pierwsze w kraju elektryczne pogotowie energetyczne. Już dziś pomaga obsługiwać największą polską farmę fotowoltaiczną. źródło: InnovationAG W pierwszej wersji Sokół 4×4 z 2018 roku oparł się na samochodzie terenowym Land Rover Defender 110 z napędem na 4 koła o masie 2,2 tony. Bateria o pojemności 85 kWh pozwala na przejechanie około 300 km. Moc pojazdu to 200 kW, a moment obrotowy wynosi 350 Nm. Elektryczny Sokół został stworzony z myślą o trudnych i ekstremalnych warunkach terenowych, np. ulewach, wysokim poziomie wody czy zasolenia. Fabryka elektrycznych vanów w Polsce E-VAN to polski program wsparcia produkcji i wzbogacania flot z gałęzi dostaw do przejścia na elektromobilne lub wodorowe rozwiązania. Innovation AG uzyskała największą ilość punktów, a co za tym idzie, będzie mogła skorzystać z finansowania niskoemisyjnych rozwiązań dla transportu. Pojazdy muszą mieć ładowność przynajmniej 1 tony i zasięg ok. 250 km na jednym ładowaniu (elektryczne pojazdy) lub 400 km (wodorowe). Technologia elektromobilności według Apple – autonomiczne pojazdy i nowoczesne akumulatory Innovation AG zaproponowało efektywny pojazd, który ogranicza straty energii, a inżynierowie dołożyli wszelkich starań, aby pojazd odznaczał się najlepszymi parametrami dot. zasięgu, redukcji masy, czy ładowności. Pomysłowa była też opcja dot. wypożyczania baterii i wykorzystania ich w przyszłości w formie magazynów energii, stąd pierwsze miejsce spółki w ogólnopolskim konkursie. Czy w Polsce powstanie pierwsza fabryka elektrycznych vanów? Okaże się niedługo. źródło: InnovationAG – Przede wszystkim NCBiR bardzo rozsądnie zorganizował konkurs, dzieląc go na etapy i stopniowo kwalifikując najlepsze polskie firmy. To bardzo nowoczesna formuła, która wymusiła utrzymywanie ciągłego wysokiego poziomu merytorycznego i zarządzania organizacją. Uważam, że projekt EVAN ma duże szanse na końcowy sukces, rozumiany jako wprowadzenie polskich pojazdów elektrycznych na konkurencyjny rynek. Powstanie fabryki będzie też ogromną szansą dla regionu Zgorzelca i Bogatyni, który przechodzi właśnie transformację gospodarczą. Wygaszany kombinat w Turowie będzie uwalniał, w ciągu najbliższych lat, duże zasoby wykwalifikowanych pracowników. Myślę, że jurorów z NCBiR przekonało nasze duże doświadczenie. Mamy już za sobą sześć projektów związanych z elektromobilnością i ekokonwersją, realizowanych dla rynkowych potentatów, takich jak KGHM czy Inpost – skomentował wygraną Albert Gryszczuk, prezes Innovation AG. Pozytywną ocenę pracy inżynierów z Innovation AG postawił także Maciej Mazur, prezes Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych: – Takie podejście redukuje koszty, dzięki czemu cały projekt staje się bardziej efektywny ekonomicznie – powiedział. Innovation AG od ponad 20 lat zajmuje się przebudowami oraz remontami pojazdów rajdowych i specjalnych. Spółka pracuje nad budową niskoemisyjnych pojazdów elektrycznych. Proces ekokonwersji w dużej skali ma miejsce w zakładach konsorcjum bazującego na odpowiedzialnych dostawcach z zakresu produkcji pojazdów. źródło: InnovationAG Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.