Na wodór Największa fabryka wodorowa powstanie w Wielkiej Brytanii 19 marca 2021 Na wodór Największa fabryka wodorowa powstanie w Wielkiej Brytanii 19 marca 2021 Przeczytaj także Na wodór Wodór bez paliwa. Lublin pokazuje luki w polskiej strategii transportu wodorowego Polska inwestuje miliardy w zeroemisyjny transport publiczny, a miasta chętnie kupują autobusy wodorowe, dzięki wysokim rządowym dotacjom. Jednak projekt z Lublina, który z dnia na dzień ogłosił upadłość, odsłania luki w zarządzaniu transportem wodorowym w Polsce. Chociaż samorządy dostają środki na zakup pojazdów – same muszą opłacić koszty paliwa, którego ceny i dostępność stają się kluczową barierą. Na wodór Tysiące nowych ładowarek, jedna stacja wodorowa. Czy Polska rezygnuje z wodoru? Wodorowa rewolucja w Polsce nie nadeszła. Najnowsze dane NFOŚiGW pokazują, że wsparcie nie jest skuteczne. Rząd inwestuje w tysiące nowych punktów ładowania aut elektrycznych, a wodór mimo szumnych zapowiedzi okazuje się zbyt drogi, zbyt trudny i zbyt mało efektywny. Co stanie się z przedsiębiorstwami, które zdecydowały się na wodorowe autobusy? Grupa energetyczna BP planuje wybudować największą fabrykę niebieskiego wodoru do 2030 roku. Obiekt miałby moc 1 GW. Tym samym odpowiadałby 20% zapotrzebowania Wielkiej Brytanii na wodór. Reklama Produkcja niebieskiego wodoru od 2027 roku Niebieski wodór powstaje poprzez przekształcenie gazu ziemnego w wodór i dwutlenek węgla, który jest następnie wychwytywany i magazynowany. Projekt BP o nazwie H2Teesside zakłada usuwanie w ten sposób około 2 mln ton CO2 rocznie. Odpowiada to emisji z miliona gospodarstw domowych. Nowa fabryka mogłaby rozpocząć pracę w 2027 roku. Dekarbonizacja trudnych gałęzi przemysłu Zakład ma powstać w konurbacji Teesside. Przemysł w tym regionie odpowiada za ponad 5% brytyjskich emisji. Ponadto w Teesside znajduje się pięciu (z 25) największych emitentów w kraju. – Czysty wodór jest niezbędnym krokiem na drodze ku zeroemisyjności. Niebieski wodór, zintegrowany z wychwytywaniem i składowaniem dwutlenku węgla, to niezawodne rozwiązanie dla przemysłu – powiedział Dev Sanyal, wiceprezes BP, i dodał: – Może również odgrywać istotną rolę w dekarbonizacji trudnych do zelektryfikowania branż i obniżaniu kosztów transformacji energetycznej. Strategia wodorowa Wielkiej Brytanii W listopadzie ub.r. Boris Johnson ogłosił plany produkcji 5 GW wodoru do 2030 roku. Rząd ma przeznaczyć nawet 500 milionów funtów, aby stworzyć Hydrogen Neighbourhood do 2023 roku, a Hydrogen Village do 2025 roku. Pod tymi nazwami kryją się odpowiednio społeczności i miasta, w całości zasilane energią wodorową. – Czysty wodór ma ogromny potencjał. Pomoże nam w pełnej dekarbonizacji Wielkiej Brytanii. Wspaniale, że BP rozwija projekt wodorowy w Teesside – powiedziała Anne-Marie Trevelyan, brytyjska minister energii. 12 miliardów funtów dla środowiska. 10 zadań Borisa Johnsona Źródło i zdjęcie: bp.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.