Elektromobilność Chiny: “zbyt wielu producentów aut elektrycznych! Zachęcamy firmy do konsolidacji”. Czego chcą Chińczycy? 14 września 2021 Elektromobilność Chiny: “zbyt wielu producentów aut elektrycznych! Zachęcamy firmy do konsolidacji”. Czego chcą Chińczycy? 14 września 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Chińczycy mają największy rynek aut elektrycznych na świecie. Łącznie w Chinach jest ponad 300 producentów elektryków, teraz Chińczycy chcą zmniejszyć tę liczbę. Co chcą uzyskać? Reklama Chińskie firmy produkujące auta elektryczne są “małe i rozproszone” Firmy są w większości małe i rozproszone – powiedział wczoraj o krajowej branży pojazdów elektrycznych minister przemysłu i technologii informacyjnych Xiao Yaqing. Rola rynku powinna być w pełni wykorzystana. Zachęcamy do fuzji i restrukturyzacji w sektorze EV w celu dalszego zwiększenia koncentracji na rynku – dodał minister. Dlaczego Chiny chcą ograniczyć liczbę własnych firm? Czemu Chiny przygotowują się do zmian na swoim rynku aut elektrycznych? Szybki wzrost chińskiego rynku pojazdów elektrycznych został pobudzony przez rządowe dotacje. W odpowiedzi, władze poszczególnych prowincji także zaoferowały ulgi podatkowe i inne zachęty dla producentów pojazdów elektrycznych, co doprowadziło do nadmiernego wzrostu produkcji. Zbyt duża ilość firm może prowadzić do przesycenia rynku i bankructwa niektórych przedsiębiorstw. Łączne dotacje rządu centralnego na zakup nowych pojazdów energetycznych wyniosły 33 miliardy juanów (5,1 miliarda dolarów) w ciągu pięciu lat do 2020 roku, jak wynika z danych Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych. Elektromobilność to nie pierwsza branża, w której regulację zaangażował się w ostatnim czasie chiński rząd. Od “deweloperki” po wielkie korporacje technologiczne – prezydent Xi Jinping chce zaprowadzić całkiem nowe porządki w ekonomii i społeczeństwie Chin. Chiny: system handlu emisjami rozpoczęty Źródła: reuters.com, cnbc.com, apph5.qichacha.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.