Ekologia Pierwszy na świecie samolot z konopi zasilany olejem konopnym! Jest 10 razy mocniejszy niż stal 07 grudnia 2021 Ekologia Pierwszy na świecie samolot z konopi zasilany olejem konopnym! Jest 10 razy mocniejszy niż stal 07 grudnia 2021 Przeczytaj także Ekologia Narada o Lasach – rząd vs. Lasy Państwowe Jedną z flagowych obietnic wyborczych Koalicji Obywatelskiej było wyłączenie z wycinki 20% najcenniejszych lasów w Polsce. Inną wizję mają Lasy Państwowe, które optują za ochroną 17% obszarów zielonych, z czego jedynie 8% miałoby zostać objęte całkowitym zakazem wycinki. Propozycja ta spotkała się ze sprzeciwem organizacji ekologicznych. Jak swoją wizję argumentuje dyrektor LP? Ekologia Cyrkularne tworzywa sztuczne w Europie: postępy, wyzwania i jak Polska wypada na tle kontynentu? Najnowszy raport, opublikowany przez Plastics Europe, potwierdza, iż recykling tworzyw sztucznych w Europie ma się lepiej, ale jednocześnie ukazuje wyzwania związane z osiągnięciem celów gospodarki obiegu zamkniętego. Jak na tle Europy wypadła Polska? Pierwszy na świecie samolot z konopi to projekt kanadyjskiej firmy Hempearth. Wszystko: od siedzeń przez ściany i poduszki aż po paliwo napędzające silnik pochodzi z tych włóknistych roślin. Jak to możliwe? Reklama Pierwszy na świecie samolot z konopi Kompozyty konopne, z których wykonana jest konstrukcja (w 75%), to autorski projekt firmy. Samolot może zabrać na pokład czterech pasażerów i jednego pilota. Rozpiętość skrzydeł wynosi 11 metrów. Zobacz film z eksperymentalnego lotu tą maszyną: Po co budować samolot z konopi? Jak twierdzi firma, ich materiał konopny jest 10 razy silniejszy niż stal. Oznacza to, że jest bardziej elastyczny niż stop żelaza z węglem i może wytrzymać znacznie większy ciężar. To wręcz doskonałe parametry dla materiałów, które można zastosować w lotnictwie. – To jest przyszłość, jakiej wszyscy chcemy tutaj na Ziemi – mówi założyciel firmy Hempearth, Derek Kesek, wskazując na potencjał konopi jako materiału budowlanego. Według autorów tradycyjne materiały dla przemysłu lotniczego są cięższe niż konopie, toksyczne, a do tego nietrwałe. Większość producentów do budowy samolotów używa aluminium i włókna szklanego. Konopie są znacznie lżejsze i dlatego konstrukcje z ich zastosowaniem wymagają znacznie mniej paliwa, aby wzbić się w powietrze. Ekologiczny samolot Co najważniejsze, konopie są materiałem przyjaznym dla środowiska. Wymagają znacznie mniejszego zużycia wody i ziemi do wzrostu niż np. bawełna, a nawet przywracają glebie składniki odżywcze w procesie zwanym fitoremedytacją. W porównaniu ze stalą, która wymaga wydobycia, czy włóknem węglowym wytwarzanym z plastiku, konopie prawie nie mają negatywnego wpływu na środowisko.Paliwo służące do zasilania samolotu także pochodzi z konopi. Jego twórcy podają, że ich mieszanka biopaliw lotniczych może zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza spowodowane ruchem lotniczym o 50-70%.Kontrakt produkcyjny podpisany przez Hempearth Group z firmą Velocity jest w mocy, a prace nad samolotem trwają. Założona w 2012 roku firma Hempearth sprzedaje również deski surfingowe, oleje i plastik z konopi – wszystko w 100% wykonane z tych włóknistych roślin. Firma opracowała także pierwszy na świecie… telefon z włóknami konopnymi. Konopie mogą służyć także do budowy domów. Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz artykuł: Konopie jako materiał do budowy ekologicznych domów źródło: hempearth.ca, advancedbiofuelsusa.info, youtube.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.