Elektromobilność Elektromobilność – czyli jak to się robi w Krakowie 31 lipca 2017 Elektromobilność Elektromobilność – czyli jak to się robi w Krakowie 31 lipca 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. OZE Bliski Wschód buduje 2,8 GW PV z magazynami energii. Jak ta inwestycja zmieni europejską energetykę? Arabia Saudyjska i Bahrajn rozpoczynają jeden z kluczowych projektów OZE na Bliskim Wschodzie – elektrownię słoneczną z wielkoskalowym magazynem energii. Inwestycja ma nie tylko wspierać transformację energetyczną Bahrajnu, ale również wyznaczać nowe standardy współpracy transgranicznej i handlu energią w regionie. Ponadto technologia przesyłu czystej energii między granicami państw może stać się w przyszłości standardem na rynku polskim i europejskim. Kraków jest miastem, które od zawsze przyciągało turystów, filozofów i pisarzy. Gród Kraka wyróżniała nie tylko architektura, ale również niebanalny i nowatorski styl jej włodarzy. Dlatego również obecnie stolica Małopolski na tle innych miast naszego kraju wyróżnia się szczególnie. Jest nią elektromobilność, czyli powolne, acz konsekwentne przestawianie konwencjonalnej komunikacji miejskiej na elektryczność. Reklama O kulisach umowy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju oraz o innych szczegółach związanych z elektromobilnością w Krakowie opowiada reporterowi SwiataOze rzecznik MPK S. A w Krakowie Pan Marek Gancarczyk. Pierwsze próby z takim taborem miały charakter testowy. Ten czas wydaje się już jednak historią dlatego, że już we wrześniu na ulicach Krakowa pojawi się kolejna partia zakupionych świeżo autobusów elektrycznych. W sumie flota krakowskiego MPK zostanie po wakacjach zasilona o 20 nowych egzemplarzy autobusów nieemitujących szkodliwych substancji do atmosfery. Liczba, jaką będzie dysponowało MPK w Krakowie, nie jest zbyt imponująca i niczym szczególnym nie wyróżni miasta na tle innych w Europie. Z tego faktu zapewne zdawały sobie sprawę władze MPK, które postanowiły wystąpić o pomoc do Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Współpraca zaowocować ma w niedalekiej przyszłości zakupem przez Kraków do 150 sztuk elektrycznych autobusów, które spowodować mogą, że Kraków przyciągać będzie nie tylko zabytkami, ale również najnowocześniejszą flotą miejskich autobusów Europie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.