Elektromobilność Tesla: Pierwsze egzemplarze modelu 3 trafiły do klientów 04 sierpnia 2017 Elektromobilność Tesla: Pierwsze egzemplarze modelu 3 trafiły do klientów 04 sierpnia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. 29 lipca, podczas oficjalnej gali zorganizowanej przed fabryką Tesli we Fremont, trzydziestu pierwszych klientów otrzymało swój Model 3 – najnowszy samochód firmy Tesla. Reklama Zapowiadany od dawna “samochód elektryczny dla każdego” zaprezentowany został po raz pierwszy 31 marca 2016 roku. Od tamtego momentu można było składać rezerwacje, wpłacając 1000 dolarów depozytu. W ciągu pierwszych 24h po premierze, firma zebrała ponad 250 tysięcy zamówień. Jest to trzeci samochód firmy Tesla i ma on zrewolucjonizować rynek motoryzacyjny, pozwalając przestawić się na elektryki na szeroką skalę. Podczas przekazania egzemplarzy pierwszym właścicielom poznaliśmy także specyfikację techniczną najnowszego dzieła firmy. Model 3 dostępny będzie w dwóch wersjach: standard oraz “long range”. Firma zamierza zrezygnować z nazewnictwa zawierającego pojemność baterii, gdyż może to wprowadzać klientów w błąd. Różnice pomiędzy wersjami prezentują się następująco: Wersja Standard: 35 tysięcy dolarów Zasięg około 354 km Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy Maksymalna prędkość 210 km/h Wersja Long Range: 44 tysiące dolarów Zasięg około 500 km Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy Maksymalna prędkość 225 km/h Obie wersje posiadają jeden silnik elektryczny, ale w przyszłości pojawić ma się wersja z dwoma silnikami, czyli napędem na cztery koła. Pozwoli to na zwiększenie osiągnięć pojazdu, podobnie jak robią to wersje Performance w modelach S i X. Do samochodu można także dokupić dodatkowe płatne opcje, takie jak nietypowy kolor lakieru, podgrzewane siedzenia, premium audio, szklany dach, czy autopilot i autonomiczna jazda (w przyszłości). Wnętrze pojazdu jest minimalistyczne – nie ma zegarów za kierownicą, a wszystkie informacje o pojeździe znajdą się na centralnym wyświetlaczu o rozdzielczości 15 cali. Do samochodu nie ma także kluczyka. Jego rolę przejęła specjalna karta w technologii RFID oraz smartfon z łącznością Bluetooth, dzięki któremu można odblokować i uruchomić samochód. Wszystkie egzemplarze Modelu 3 opuszczające fabrykę posiadają seryjnie zamontowany sprzęt mający w przyszłości umożliwić autonomiczną jazdę. Wraz z kolejnymi aktualizacjami oprogramowania samochodu, będzie on zyskiwał coraz więcej funkcjonalności, od rozszerzonego autopilota, aż do autonomiczności. Jeśli chodzi o kwestię bezpieczeństwa, to Model 3, podobnie jak Model S i X, posiada wszystkie gwiazdki bezpieczeństwa w testach NHTSA. Elon Musk poinformował także, że zainteresowanie Modelem 3 jest większe niż przewidywano. Firma zebrała do tej pory ponad 500 tysięcy zamówień. Złożenie rezerwacji w tym momencie może poskutkować dostarczeniem auta dopiero pod koniec 2018 lub na początku 2019 roku. Z tego też powodu firma od jakiegoś czasu prowadzi kampanię antysprzedażową, namawiając potencjalnych klientów do wyboru droższego, ale lepszego Modelu S lub X, których dostawa trwa maksymalnie 30 dni. Konferencję (w języku angielskim) można obejrzeć na poniższym filmie: Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.