Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Tesla: Pierwsze egzemplarze modelu 3 trafiły do klientów

Tesla: Pierwsze egzemplarze modelu 3 trafiły do klientów

29 lipca, podczas oficjalnej gali zorganizowanej przed fabryką Tesli we Fremont, trzydziestu pierwszych klientów otrzymało swój Model 3 – najnowszy samochód firmy Tesla.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Zapowiadany od dawna “samochód elektryczny dla każdego” zaprezentowany został po raz pierwszy 31 marca 2016 roku. Od tamtego momentu można było składać rezerwacje, wpłacając 1000 dolarów depozytu. W ciągu pierwszych 24h po premierze, firma zebrała ponad 250 tysięcy zamówień. Jest to trzeci samochód firmy Tesla i ma on zrewolucjonizować rynek motoryzacyjny, pozwalając przestawić się na elektryki na szeroką skalę.

Podczas przekazania egzemplarzy pierwszym właścicielom poznaliśmy także specyfikację techniczną najnowszego dzieła firmy.

Model 3 dostępny będzie w dwóch wersjach: standard oraz “long range”. Firma zamierza zrezygnować z nazewnictwa zawierającego pojemność baterii, gdyż może to wprowadzać klientów w błąd. Różnice pomiędzy wersjami prezentują się następująco:

Wersja Standard:

  • 35 tysięcy dolarów
  • Zasięg około 354 km
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy
  • Maksymalna prędkość 210 km/h

Wersja Long Range:

  • 44 tysiące dolarów
  • Zasięg około 500 km
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy
  • Maksymalna prędkość 225 km/h

Obie wersje posiadają jeden silnik elektryczny, ale w przyszłości pojawić ma się wersja z dwoma silnikami, czyli napędem na cztery koła. Pozwoli to na zwiększenie osiągnięć pojazdu, podobnie jak robią to wersje Performance w modelach S i X.

Do samochodu można także dokupić dodatkowe płatne opcje, takie jak nietypowy kolor lakieru, podgrzewane siedzenia, premium audio, szklany dach, czy autopilot i autonomiczna jazda (w przyszłości).

tesla model 3 w środku

Wnętrze pojazdu jest minimalistyczne – nie ma zegarów za kierownicą, a wszystkie informacje o pojeździe znajdą się na centralnym wyświetlaczu o rozdzielczości 15 cali. Do samochodu nie ma także kluczyka. Jego rolę przejęła specjalna karta w technologii RFID oraz smartfon z łącznością Bluetooth, dzięki któremu można odblokować i uruchomić samochód.

tesla model 3 nawigacja

Wszystkie egzemplarze Modelu 3 opuszczające fabrykę posiadają seryjnie zamontowany sprzęt mający w przyszłości umożliwić autonomiczną jazdę. Wraz z kolejnymi aktualizacjami oprogramowania samochodu, będzie on zyskiwał coraz więcej funkcjonalności, od rozszerzonego autopilota, aż do autonomiczności.

Jeśli chodzi o kwestię bezpieczeństwa, to Model 3, podobnie jak Model S i X, posiada wszystkie gwiazdki bezpieczeństwa w testach NHTSA.

Elon Musk poinformował także, że zainteresowanie Modelem 3 jest większe niż przewidywano. Firma zebrała do tej pory ponad 500 tysięcy zamówień. Złożenie rezerwacji w tym momencie może poskutkować dostarczeniem auta dopiero pod koniec 2018 lub na początku 2019 roku. Z tego też powodu firma od jakiegoś czasu prowadzi kampanię antysprzedażową, namawiając potencjalnych klientów do wyboru droższego, ale lepszego Modelu S lub X, których dostawa trwa maksymalnie 30 dni.

Konferencję (w języku angielskim) można obejrzeć na poniższym filmie:

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.