Depesze Solaris z rekordowym zamówieniem na trolejbusy dla Genui 15 stycznia 2024 Depesze Solaris z rekordowym zamówieniem na trolejbusy dla Genui 15 stycznia 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Przewoźnik AMT Genova zawarł z firmą Solaris rekordowe zamówienie na dostawę aż 112 sztuk 18-metrowych trolejbusów. Solarisy Trollino 18 wyposażone w technologię IMC zostaną dostarczone do nadmorskiej Genui we Włoszech. Wartość kontraktu przekracza 100 milionów euro. Reklama Włoski przewoźnik AMT Genova (Azienda Mobilità e Trasporti SpA) dokonał imponującego zakupu 112 przegubowych Solarisów Trollino 18. To jedno z największych jednorazowych zamówień na przegubowe trolejbusy w dotychczasowych realizacjach producenta. Wartość kontraktu przekracza 100 milionów euro. Oprócz tradycyjnego napędu elektrycznego, trolejbusy dla Genui dodatkowo zostaną wyposażone w baterie trakcyjne, dzięki którym pojazdy będą mogły pokonać znaczny dystans bez konieczności podłączenia do trakcji. Energia w bateriach uzupełniana będzie zarówno w czasie postoju, jak i w trakcie jazdy i pobierana z sieci trakcyjnej za pomocą technologii In Motion Charging (IMC). Na uwagę zasługuje planowanie komunikacji miejskiej w Genui. Obecnie miasto podejmuje zdecydowane kroki w celu ulepszenia infrastruktury transportu publicznego. Wyrazem tego jest najnowsze zamówienie na trolejbusy Solaris oraz inwestycja w budowę nowej linii trolejbusowej. Przedsięwzięcia te są elementem szerszego planu włoskiego przewoźnika, przewidującego przejście na całkowicie elektryczną flotę miejską do 2025 roku. Źródło: informacja prasowa Fot. Solaris Bus & Coach Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.