Elektromobilność Kraków otrzyma 130 mln złotych na autobusy elektryczne 02 grudnia 2024 Elektromobilność Kraków otrzyma 130 mln złotych na autobusy elektryczne 02 grudnia 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przekaże ponad 130 mln złotych na zakup autobusów elektrycznych i wodorowych w Krakowie. Inwestycja odbędzie się jako dofinansowanie w ramach realizacji projektu „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Reklama NFOŚiGW dla Krakowa Dzięki umowie zawartej z NFOŚiGW Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie uzyska ponad 130,2 mln zł na zakup 32 autobusów elektrycznych wraz z 22 ładowarkami typu plug-in oraz 10 autobusów zasilanych wodorem. – Podpisanie umowy wsparcia oznacza, że krakowski przewoźnik w najbliższych dniach ogłosi przetarg na dostawę: 22 autobusy elektryczne standardowe o długości 12 metrów, 10 autobusów elektrycznych przegubowych o długości 18 m oraz 10 autobusów wodorowych standardowych o długości 12 m – podaje krakowski ratusz. Nowe pojazdy mają być niskopodłogowe oraz mieć zamontowaną klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej i monitoring, a także innowacyjne systemy wspomagające pracę kierowców. Według zapowiedzi, będą spełniać najwyższe wymagania dotyczące bezpieczeństwa. 2 grudnia br. upłynął termin składania oferty w wielkim przetargu na leasing 200 autobusów dla MPK w Krakowie. Postępowanie obejmuje dostawę w formie leasingu 200 nowych autobusów wyposażonych w silniki spalinowe, ale spełniające najwyższe normy ochrony środowiska. Nowe pojazdy pozwolą na wycofanie z ruchu najstarszych autobusów spalinowych MPK w Krakowie. Zobacz też: Rzeszów będzie mieć 20 wodorowych autobusów Źródło: portalsamorzadowy.pl Fot.: Canva (marcinmarszal, zozzzzo/Getty Images) Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.