Elektromobilność Przetarg na elektryczne autobusy dla Szczecinka 18 września 2017 Elektromobilność Przetarg na elektryczne autobusy dla Szczecinka 18 września 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Z końcem sierpnia br. rozpoczął się przetarg dotyczący kupna dziesięciu egzemplarzy autobusów elektrycznych dla miasta Szczecinek. Koszt całej inwestycji wyniesie 20 milionów złotych, jednak zaledwie 3 miliony zostaną wyłożone przez miasto. Działanie to stanowi realizację dotacji uzyskanej z Unii Europejskiej, opiewającej aż na 17,5 miliona złotych. Potencjalni wykonawcy mają czas na złożenie swych ofert do 6 października 2017 roku. Reklama Autobusy muszą spełniać kilka kryteriów, w tym m.in. wykorzystywać napęd elektryczny oraz być niskopodłogowe – to podstawowe warunki, by oferta mogła w ogóle zostać rozpatrzona. Dla Szczecinka bardzo ważna jest także żywotność wykorzystywanej w pojazdach baterii, dlatego w przetargu zażądano 7-letniej gwarancji na akumulatory. Głównym celem inwestycji jest zwiększenie mobilności mieszkańców oraz ograniczenie emisji gazów cieplarnianych do atmosfery. Zwycięzca przetargu będzie miał dziewięć miesięcy na dostarczenie miastu nowych autobusów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.