Wiadomości OZE Elektryczne auta pozwolą nie tylko oszczędzić, ale również zarobić? 02 października 2017 Wiadomości OZE Elektryczne auta pozwolą nie tylko oszczędzić, ale również zarobić? 02 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Pojazdy wyposażone w silniki elektryczne to nieuchronna przyszłość motoryzacji. Przyjazne dla środowiska, nieemitujące gazów cieplarnianych do atmosfery – wiele osób chciałoby je mieć już teraz. Przeprowadzona w Danii analiza sugeruje, że zainteresowanych nabyciem samochodu elektrycznego może być jeszcze więcej, szczególnie jeśli jego zakup miałby zwrócić się zdecydowanie szybciej. Reklama Badanie dotyczyło możliwości wsparcia sieci energetycznej przez akumulatory samochodów elektrycznych. Jego rezultaty są interesujące i rzucają nowe spojrzenie na przyszłość pojazdów EV. Okazało się bowiem, że właściciele samochodów elektrycznych mogliby zarobić nawet 1,3 tysiąca euro rocznie, gdyby w awaryjnych sytuacjach przekazywali do sieci energię zgromadzoną w akumulatorach. Analizę przeprowadziła marka Nissan wraz z włoską firmą Enel przy wykorzystaniu ponad stu pojazdów z silnikiem elektrycznym. Z badania wynika, że w Danii już teraz byłoby możliwe zarabianie pieniędzy w przedstawiony powyżej sposób. „Nissan jest znany z innowacji oraz jakości swoich pojazdów elektrycznych. Ma aspiracje do tego, by stać się liderem samochodów zintegrowanych z siecią elektryczną. Z dumą uczestniczymy w tym projekcie, który pozwoli nam jeszcze lepiej zrozumieć możliwości płynące z takiego połączenia. Marka Nissan uważa, że powiązanie pojazdów elektrycznych z siecią zrewolucjonizuje rynek, a same samochody staną się nie tylko środkiem komunikacji, ale również energetycznym aktywem” – powiedział Nicolas Joubaud, kierownik działu V2G marki Nissan. Wizjonerstwo czy utopia Nissana? Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.