Polska Badanie: Polacy wciąż boją się koronawirusa i deklarują, że za lokalne produkty zapłacą więcej 21 czerwca 2020 Polska Badanie: Polacy wciąż boją się koronawirusa i deklarują, że za lokalne produkty zapłacą więcej 21 czerwca 2020 Przeczytaj także Polska Burza wokół protestu leśników. “Mają na celu przykryć niszczenie przyrody” Już dzisiaj odbędzie się ogólnopolski protest organizowany przez Związek Leśników Polskich. O godzinie 10 pod wszystkimi siedzibami wojewodów zgromadzą się “ludzie lasu”. Organizacje pozarządowe z obszaru ochrony środowiska wydały własne oświadczenia, w których padają mocne zarzuty w stosunku do leśników. O co chodzi w tym sporze? Ekologia Zwycięstwa lewicy we Francji i Wielkiej Brytanii. Co oznaczają dla energetyki i klimatu? W ostatnich tygodniach odbyły się wybory parlamentarne w jednych z dwóch najważniejszych europejskich krajów. Zarówno we Francji, jak i w Wielkiej Brytanii wyborcy wybrali ugrupowania z lewej strony sceny politycznej. Jak lewicowe rządy w zachodniej Europie wpłyną na politykę energetyczną i klimatyczną tych krajów? Deloitte przeprowadziło badanie, z którego wynika, że aż 53 proc. Polaków chętnie kupi warzywa, owoce czy sery od lokalnych producentów, nawet jeśli w sklepach są droższe zagraniczne odpowiedniki. Rodacy wciąż nie czują się bezpiecznie z powodu koronawirusa. Reklama Badanie „Global State of the Consumer Tracker” wykazało ponadto, że aż 40 proc. z nas kupuje za dużo i na zapas, co niestety często przekłada się na marnotrawienie jedzenia. Polacy wciąż nie czują się bezpiecznie w sklepach stacjonarnych i boją się koronawirusa. Kupujemy lokalnie – Przed pandemią wielu deklarowało, że próbuje wybierać produkty z regionu, w którym mieszkają. Teraz widać to jeszcze wyraźniej – 53 proc. Polaków jest gotowych kupić produkty lokalne nawet, jeśli w ofercie sklepu znajdą się tańsze, zagraniczne – wskazał Michał Pieprzny z Deloitte. Ten trend będzie według niego nabierał coraz większego znaczenia i będzie coraz silniejszy, “a im krótsza ścieżka, którą przebył produkt zanim trafił na półkę, tym będzie on dla nas atrakcyjniejszy„. Z badania wynika, że Polacy najbardziej obawiają się o zdrowie rodziny i to determinuje ich decyzje zakupowe. Pod tym względem prezentujemy najwyższy wskaźnik w Europie. Większy niepokój wykazują jedynie obywatele Indii (80 proc.) i Chin (86 proc.). Sklep ma być blisko Zdaniem Krzysztofa Łagowskiego z Deloitte duża część konsumentów kładzie większy nacisk na „bezpieczeństwo” i bliskość sklepu bardziej niż na ceny, co będzie wspierać wzrost popularności mniejszych, lokalnych formatów. Według niego konsumenci zaczęli też lepiej planować wyjścia na zakupy tak, aby zmniejszyć liczbę wizyt w sklepie i skrócić czas spędzony na zakupach. – Impulsywność zakupów została zastąpiona robieniem list zakupowych – zaznaczył. Bar i kosmetyczka 35 proc. Polaków czuje się jednak na tyle bezpiecznie, by pójść do restauracji lub baru. Najbardziej boją się z kolei mieszkańcy Korei Południowej. W związku z epidemią niemal tyle samo Polaków ma obawy przed wizytą u fryzjera, kosmetyczki czy lekarza (40 proc.), co czuje się w takich kontaktach bezpiecznie (38 proc.) – podobnie Włosi (38 proc.). Źródło: pap.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.